Sort by

Löytyi 9 hanketta.

Kiikoisten kirjasto kaikille käyttöön 2018

Hankkeen tavoitteena on lisätä uuden Kiikoisten kirjaston saavutettavuutta ja kirjastopalvelujen tuntemusta omatoimivalmiuden ja kirjaston markkinoinnin avulla.

Mediakasvatuksella eväitä elämään 2016

Hankkeen tavoitteena on parantaa ruskolaisten alakoululaisten mediataitoja ja tietoteknistä osaamista lisäämällä tablettitietokoneiden käyttö osaksi kirjastopalveluiden tarjoamaa mediakasvatusta.

Kyläkouluissa kuhisee 2016

Kirjaston ja kyläkoulujen yhteistyön kehittäminen ja lukemiseen kannustaminen usein eri keinoin.

Utveckling av användarutbildningen 2015

Den nya läroplanen tas i bruk 2016, i den betonas elevernas mångsidiga kompetens. Speciellt vad gäller multilitteracitet och digital kompetens är ett fungerande samarbete mellan skola och bibliotek av största vikt. En projektanställd bibliotekarie gör en kartläggning av det nuvarande samarbetet skola - bibliotek, samt deltar i arbetet med den lokala läroplanen. Det faktum att läsförståelsen drastiskt minskat, är utgångspunkten för vårt utvecklingsarbete, fokus kommer att ligga på läsfrämjande

5K - Kannuksen kirjasto koulussa, kotona ja kotiseudulla 2015

Koulukirjaston ja sen toimintojen uudistaminen, kotiseutukokoelman käytön kartoittaminen ja kotipalvelun aloittaminen

Mångkampare i mediedjungeln/Monilukutaituri mediaviidakossa - mediefostrande biblioteksbesök för årskurs 1-9 2015

Porsse-biblioteken (Borgå, Sibbo, Borgnäs och Askola) ansöker om understöd för ett gemensamt tvåspråkigt projekt inom mediefostran. 

Klikkaa ja aukaise! 2014

Klikkaa auki -hankkeen tavoitteena on kehittää ja tehostaa kirjastopalveluiden ja ammatillisen koulutuksen välistä yhteistyötä ja erityisesti ammatillisen koulutuksen opiskelijoiden ja opetushenkilöstön tietoisuutta kirjaston mahdollisuuksista. Hankkeessa kirjastosta ja sen tarjoamista sähköisistä palveluista rakennetaan ammatillisen koulutuksen opiskelijoille uusi oppimisympäristö. Tavoitteena on kehittää omaehtoista ja monimuoto-opiskelua, tukea mediakasvatusta sekä mahdollistaa kokonaisvaltaisen tieto- ja viestintätekniikan käyttö oppilaitoksessa. Parhaimmillaan hankkeen avulla saadaan tuettua opiskelua ja vahvistettua opiskelijoiden tietoyhteiskunta- ja monilukutaitoja.

Koulumaailman siirtyminen yhä vahvemmin sähköisiin oppimateriaaleihin ja oppimisympäristöihin tekevät hankkeesta erityisen ajankohtaisen.

Mikä runo, kuka kirjailija? 2014

Lukuharrastuksen ja lastenrunouden tuntemuksen lisääminen.

Lukuintoa Lapissa 2014

Lukuintoa Lapissa –hankkeen tavoitteena on edistää lappilaisten lasten ja nuorten lukuharrastusta sekä medialukutaitoa ja tiivistää lappilaisten kirjastojen ja koulujen yhteistyötä piittaamatta Lapin pitkistä etäisyyksistä ja kirjastojen vähäisestä henkilökuntamäärästä.