Järjestä:

Löytyi 8 hanketta.

Hyppy tuntemattomaan – matkalla ohjelmoinnin maailmaan 2017

Tarkoituksena on tuoda ohjelmointi ja koodaus lähemmäksi kirjastomaailmaa yhteistyössä koulujen kanssa uuteen opetussuunnitelmaan pohjautuen.

Digital kompetens på bibliotek 2017

Projektets målsättning är att främja och stöda invånarnas digitala kompetens genom att ordna hands-on insatser i form av workshops, föreläsningar och öppna evenemang med specifika teman för olika målgrupper (barn och unga, familjer, seniorer, nyanlända).

Koodauksen iloa kuutiouniversumissa 2016

Koodaaminen sisältyy vuoden 2016 uuteen opetussuunnitelmaan. Kirjasto haluaa osaltaan lisätä ymmärrystä ohjelmointiin osana koulun ja kirjaston välistä yhteistyötä. Viidesluokkalaisten Minecraft-koodauspajoissa pelillisyys ja oppiminen kulkevat käsi kädessä. Opettajille järjestetään oma paja, joissa heidän on mahdollista tutustua MinecraftEduun oppimisympäristönä. Sen lisäksi kirjastossa pidetään kaikille avoin Minecraft-koodauspaja, johon aikuinen ja lapsi osallistuvat yhdessä.

Koodia kaikille kerhoissa 2016

Koodaus ja ohjelmoinnin alkeet ovat vahvasti mukana uudistuvassa OPSissa.  Kirjastossa olemme huomanneet että koodaus ja ohjelmointi kiinnostavat kuitenkin kaikkia ikäryhmiä, myös aikuisia.

Kirjasto oppijan tukena - kokeillen ja suunnitellen tulevaisuuteen 2016

Hankkeen tavoitteena on löytää uusia, lukutaitoa ja monimuotoista oppimista tukevia palveluja, sekä toimintamuotoja Pukkilan ja Myrskylän kirjastojen ja alueella toimivien koulujen yhteistyölle ja laatia paikallisia opetussuunnitelmia tukeva yhteistoimintasuunnitelma kirjastojen ja koulujen yhteistyölle.

Pulmaario 2015

Pulmaario-hankkeen tavoitteena on murtaa lasten ja nuorten ennakkoasenteita yhteiskunnassamme yhä tärkeämpään rooliin kasvavaa matematiikkaa kohtaan. 

Lisätyn todellisuuden hyödyntäminen kirjastopedagogiikassa 2015

Hankkeen tavoitteena on lisätyn todellisuuden (AR, augmented reality) hyödyntäminen kirjastopedagogiikassa ja asiakaskohderyhmien opastaminen lisättyyn todellisuuteen, sen hyödyntämiseen ja sen erilaisten ilmiöiden ymmärtämiseen.

Seutukirjaston koodaustyöpaja 2015

Koululaisten ja opettajien tutustuttaminen ohjelmointiin koodaustyöpajoja järjestämällä.

okm
avi