Järjestä:

Löytyi 5 hanketta.

Hyppy tuntemattomaan – matkalla ohjelmoinnin maailmaan 2017

Tarkoituksena on tuoda ohjelmointi ja koodaus lähemmäksi kirjastomaailmaa yhteistyössä koulujen kanssa uuteen opetussuunnitelmaan pohjautuen.

Digital kompetens på bibliotek 2017

Projektets målsättning är att främja och stöda invånarnas digitala kompetens genom att ordna hands-on insatser i form av workshops, föreläsningar och öppna evenemang med specifika teman för olika målgrupper (barn och unga, familjer, seniorer, nyanlända).

Medsku-mediakasvatustyöpajat 2016

Hankkeen tavoitteena oli järjestää Hyvinkäälle uudenlaista mediakasvatuksellista yhteistyötä kirjaston ja paikallisten päiväkotien ja koulujen välille. Tavoitteena oli tuottaa heille mediakasvatuspalveluita, joista he voivat itse valita muutamasta kokonaisuudesta ryhmälleen sopivimman toimintasisällön. Hanketyöntekijänä ja pajojen ohjaajana toimi Milla Helminen.

Koodauksen iloa kuutiouniversumissa 2016

Koodaaminen sisältyy vuoden 2016 uuteen opetussuunnitelmaan. Kirjasto haluaa osaltaan lisätä ymmärrystä ohjelmointiin osana koulun ja kirjaston välistä yhteistyötä. Viidesluokkalaisten Minecraft-koodauspajoissa pelillisyys ja oppiminen kulkevat käsi kädessä. Opettajille järjestetään oma paja, joissa heidän on mahdollista tutustua MinecraftEduun oppimisympäristönä. Sen lisäksi kirjastossa pidetään kaikille avoin Minecraft-koodauspaja, johon aikuinen ja lapsi osallistuvat yhdessä.

Koodia kaikille kerhoissa 2016

Hankkeen tavoitteena on tarjota kirjaston asiakkaille mahdollisuus kokeilla koodausta osana kirjaston mediakasvatusta.

okm
avi