Järjestä:

Löytyi 12 hanketta.

Joustavaa kirjastopalvelua maaseudun kyliin - omatoimikirjasto Kuivaniemeen 2016

Hankkeen tavoitteena on parantaa Kuivaniemen alueen kirjastopalveluja lisäämällä aukioloaikoja itsepalvelutunneilla.

Omatoimikirjasto Vähänkyrön kirjastoon 2015

Hankkeen tavoitteena on kehittää Vähänkyrön kirjastopalveluja lisäämällä aukioloaikaa ja tilojen käytettävyyttä perustamalla omatoimikirjasto Vähänkyrön kirjastoon.

Saavutettavampaan palveluun 2014

Vaasan kaupunginkirjastossa, kuten muissakin kirjastoissa, mietitään, miten laadukkaita kirjastopalveluja tuotetaan vähenevillä resursseilla. Pääkirjastolle on laadittu syksyllä 2013 arkkitehdin suunnitelma aihepiirien aineiston ja palvelutiskien uudelleen sijoittelusta.

Kirjaston ilmeen kohotus 2010-luvulle 2013

Kerimäen kirjaston tilojen uudistaminen 2010-luvulle uusien huonekalujen ja tietokoneiden avulla asiakkaiden viihtyisyyden parantamiseksi ja positiivisen kirjastokokemuksen perustaksi.

Toiveita tuuttiin! - Asiakaskysely lapsille ja nuorille 2013

Hankkeen avulla järjestetään Hyvinkään kirjastossa asiakaskysely lapsille ja nuorille v. 2013.
Kyselyä tekemään palkataan ulkopuolinen henkilö, jotta saataisiin uusia näkökulmia lasten- ja nuortenosaston toimintaan. Hankkeen avulla kartoitetaan lasten ja nuorten käsityksiä lasten- ja nuortenosaston toiminnasta, kokoelmista ja tapahtumista. Samoin selvitetään millaista toimintaa he haluaisivat osastoilla tulevaisuudessa järjestettävän. Hankkeen avulla toivotaan saatavan uusia, piristäviä vinkkejä kirjaston lasten- ja nuortenosaston toimintaan.

Kohti parastettua palvelua muuttuvissa organisaatioissa 2013

Haamuasiakastutkimuksen avulla kartoitetaan ja kehitetään Kyyti-kirjastojen asiakaspalvelun laatua, teknistä osaamista, tuotetietoutta ja imagoa. Palvelujen arviointia tarvitaan asiakaslähtöisyyteen ja tehokkuuden, tuloksellisuuden, tuottavuuden ja vaikuttavuuden osoittamiseen. Tutkimustuloksia tullaan hyödyntämään kehitettäessä uutta palvelukonseptia sekä palvelumuotoilua kohti avoimempaa ja asiakaskeskeistä palvelukulttuuria jokaisen kunnan organisaatiot huomioiden. Mystery shopping eli haamuasiakastutkimus on osa henkilöstön kehittämiseksi suunniteltua kokonaisuutta. Tulokset palvelevat kirjastoja rekrytoinnissa ja koulutussuunnittelussa. Arviointia tarvitaan myös palvelujen ajantasaisina pitämiseen ja tulevien palvelutarpeiden ennakointiin. Asiantuntijapalveluja tuottavassa organisaatiossa korostuvat ennen kaikkea osaaminen ja vuorovaikutus asiakkaan kanssa. Asiakaspalvelurajapintaa pystytään arvioimaan ja kehittämään havaintojen perusteella.

Internet ihmisten iloksi ja hyödyksi 2012

Kärsämäen kirjaston asiakaspäätteiden uusiminen ja langattoman verkon hankkiminen kirjaston sisälle asiakkaiden käyttöön.

Ammattina asiakas : kirjaston asiakaspalvelun arviointihanke 2012

Henkilökunta on avainasemassa asiakastyytyväisyyttä arvioitaessa. Haluaisimme testata asiakaspalvelumme tasoa mystery shopping - eli haamuasiointi–menetelmällä. Samalla voisi arvioida myös opasteita, tilojen viihtyisyyttä, yleistä ilmapiiriä ja tietopalvelua.

Asiakastietokoneiden päivitys nykyaikaa vastaaviksi 2011

Punkaharjun kirjastossa on 5 asiakastietokonetta. Näistä tietokoneista kaksi on tulossa käyttöikänsä ja -kapasiteettinsa päähän. Kummatkin tietokoneet ovat ohjelmistoltaan vanhanaikaisia, hitaita käyttää, jumittuvat käytössä ja kuumuvat ajoittain. Kummankin tietokoneen korjaus- ja päivityskustannukset tulisivat kalliimmiksi kuin uusien koneiden ostaminen.

okm
avi