Järjestä:

Löytyi 79 hanketta.

Ryhmä Wau - kirjastokerho koululaisille 2018

Maksuton iltapäiväkerho koululaisille. Kerho painottuu lukemiseen innostamiseen ja mediakasvatukseen, tavoitteena madaltaa kirjastoon tulemisen kynnystä ja kasvattaa yhteisöllisyyttä.

Kirjasto, koulun kaveri 2018

Kirjaston ja koulun välistä yhteistyötä lisätään ja monipuolistetaan uuden opetussuunnitelman pohjalta, ja kirjaston tarjoamien mahdollisuuksien ja resurssien käyttöä oppimisen tukena pyritään edistämään. Hanke liittyy teemaan Monipuoliset lukutaidot

Kaikkien nuorten kirjasto 2018

Hankkeessa kirjasto ja nuorisotoimi yhdessä järjestävät  kirjaston tiloissa kirjaston palveluita esittelevää toimintaa pääasiallisesti yläkouluikäisille nuorille. Kirjastoon hankitaan toimintaa varten pelejä, pelikoineita yms. sekä nuorisoa kiinnostavia hanketta tukevia esiintyjiä.

I Read You(tube) 2018

I Read You(tube) vie kirjavinkkauksen sinne, missä lapset ja nuoret ovat. Youtube on syrjäyttämässä perinteiset mediat ja sen avulla on mahdollista tavoittaa aikaan ja paikkaan katsomatta enemmän lapsia ja nuoria kuin tavallisella kirjavinkkauksella.

Mediaa mummoille... ja vähän papoillekin 2018

Hankkeessa tarjotaan ikääntyville ulvilalaisille mahdollisuutta tietotekniikkataitojen opetteluun kirjastossa.
Kirjasto hankkii hankerahoituksella tabletteja, joita voidaan käyttää opetuksessa. Osallistujat saavat itse toivoa erilaisia aihepiirejä, sivustoja yms., joiden käyttöön erityisesti kaipaavat opastusta. Hanke on osa Ulvilan kaupunginkirjaston tulevaa mediakasvatussuunnitelmaa.

Tabletti tutuksi kaikille! 2017

Hankkeen tavoitteena on tarjota senioreille ja muille kirjaston käyttäjille mahdollisuus erilaisten internetpalveluiden käyttöön sekä mahdollistaa heidän verkkoasioimisensa käytön opetus. Myös kirjastojen aineistot ja palvelut ovat nykyään entistä enemmän verkossa. Hankkeen tavoitteena on myös opastaa niin ikäihmisiä, lapsia kuin nuoria kirjastojen e-aineistojen käytössä.

Digitaitoja siulle ja miulle 2017

Digitaitoja siulle ja miulle -hankkeen tavoitteena on kansalaistaitojen tukeminen opastamalla asiakkaita pienryhmäkoulutuksissa erilaisten verkkopalvelujen, mobiililaitteiden ja sovellusten käyttöön. Kokemukset yleisöopastuksista tukevat sitä, että pienryhmissä, jopa yksilöllisesti, tarjottu opastus on sekä ohjaajan että opastettavan kannalta hedelmällisin työskentelytapa. Hankkeessa erityisenä kohderyhmänä ovat päihde- ja mielenterveyspalveluiden asiakkaat sekä työelämän ulkopuolella olevat kuntalaiset sekä keskustassa että erityisesti kaupungin reuna-alueilla (Anttola, Haukivuori, Ristiina, Suomenniemi).

Mediapöhinää 5-6 -luokkalaisille 2017

Peruskoulun 5-6 -luokkalaisille tarjotaan työkaluja pelien kehittelyyn ja koodaamiseen pelityöpajojen avulla uuden opetussuunnitelman keskeisten sisältöjen puitteissa. Aloitamme 5-6 -luokkien oppilaille myös QR-koodisuunnistuksen ja päivitämme lasten- ja nuortenkirjastotyötä tekevän henkilökunnan osaamista koskien QR-koodien eri käyttömahdollisuuksia.

Huutava pula 2 2017

Kirjaston ja koulujen monipuolisten lukutaitojen edistämiseksi tehtävän yhteistyön toimintatapojen vakiinnuttaminen lasten ja nuorten hyvinvoinnin lisäämiseksi. 

Kirjaston mediakasvatusvuosi 2017

Hankkeessa tuodaan kirjaston ja koulun yhteistyöhön mukaan mediakasvatuksellinen ja elämyksellinen ulottuvuus koulujen uuden opetussuunnitelman tavoitteet huomioiden.

HTC Vive - koe tulevaisuus kirjastossa Live 2017

Hankkeen kärkitavoitteena on kehittää kirjaston mediakasvatustoimintaa, tuoda kirjastolle näkyvyyttä ja tarjota asiakkaille uudenlaisia kokemuksia ja palveluja, joita ei ole ollut tarjolla aiemmin.

Muksut ja mummot mobiileiksi 2017

Hankkeen tavoitteena on kehittää kirjaston omia mediakasvatusvalmiuksia eri-ikäisten parissa, testata uusia käytäntöjä ja tukea olemassaolevia mediakasvatukseen ja digitalisoitumiseen liittyviä toimintatapoja.

 

Digital kompetens på bibliotek 2017

Projektets målsättning är att främja och stöda invånarnas digitala kompetens genom att ordna hands-on insatser i form av workshops, föreläsningar och öppna evenemang med specifika teman för olika målgrupper (barn och unga, familjer, seniorer, nyanlända).

Opetus hyppää mobiiliin - kirjasto-opetuksen toteuttaminen mobiiliteknologialla 2017

Hankkia Tuusulan kolmeen kirjastopisteeseen tablettitietokoneet ja niiden hallintalaitteet Kulttuurikasvatussuunnitelman mukaisen kirjastonkäytön ja tiedonhaun opetuksen ja vinkkauksen toteuttamiseen osallistavasti, elämyksellisesti ja tasa-arvoisesti.

Oma kirjasto tutuksi II 2017

Edistää esikouluikäisten ja alakoululaisten lukutaitoa, kirjastonkäyttöä sekä innostusta tarinoiden pariin, sekä tehdä uutta kirjastonkäyttöön opastavaa nettisisältöä ja luoda sisältöä Tuusulan kunnan varhaiskasvatuksen kulttuurikasvatussuunnitelmaan.

Heureka! : lukeminen ajattelun tukena 2017

Heureka! : lukeminen ajattelun tukena -hankkeen tavoitteena on herättää kiinnostusta lukemiseen sekä innostaa mielenkiintoisten asioiden ja ilmiöiden tutkimiseen tietokirjallisuuden avulla

Kaikki irti kouluyhteistyöstä 2017

Hankkeen lopputuloksena syntyy Kotkan koulujen ja kirjaston yhteinen kirjastonkäytön, tiedonhankinnan ja informaatiolukutaidon malli, joka on sovellettavissa muihin kaupunkeihin ja kuntiin.

Yhdessä oppimaan - kirjastonkäytön opetus uusiksi 2017

Tavoitteet

  1. Päivitetään kirjastonkäytön opetuksen suunnitelma sekä uudistetaan että testataan siihen kuuluvat materiaalit
  2. Perehdytetään  henkilökunta uusiin käytänteisiin

Hanke X - Tuttu paikka - Siis kirjasto 2017

Tylysti: meillä nuoret eivät lue eivätkä käy kirjastossa. Eli kirjasto pitää löytää ja ujuttaa nuorten arkeen paikkana, jossa toisaalta tapahtuu monenlaista ja toisaalta paikkana, jonne voi mennä ihan rutiinina, ilman ohjelmaa. Tuttu paikka. Siis kirjasto.

Ei oo todellista! Astu virtuaalimaailmaan 2017

Hankkeen tavoitteena on tarjota asiakkaille uudenlaisia elämyksellisiä kokemuksia virtuaalitodellisuuden muodossa. Kirjasto on luonteva paikka ensikontaktiin virtuaalitodellisuuden kanssa, rikastuttamaan ihmisten elämää tavoilla, jollaista ei aikaisemmin ole koettu.  Kirjasto voi tarjota matalan kynnyksen tilaisuuksia, kuten työpajoja ja pelitapahtumia, joissa on mahdollista päästä kokeilemaan tätä uutta teknologiaa. Hankkeen myötä on mahdollista tavoittaa myös asiakkaita, jotka muuten eivät käytä kirjaston palveluja. Hanke tukee myös asiakkaiden mediakasvatusta.

Liikunnalliset ja kuntouttavat pelit edistävät iäkkäiden toimintakykyä. Peleistä löytyy nykyään monia mahdollisuuksia viihtymiseen, hyvinvointiin, oppimiseen, muistin virkistykseen, vuorovaikutukseen ja ajanvietteeseen. Myös liikuntarajoitteisilla asiakkailla on mahdollisuus päästä virtuaalisesti tutustumaan esim. museoihin, konsertteihin ja matkoille, joihin heillä ei muuten ole mahdollisuutta päästä. Terveydenhoitosektorilla virtuaalitodellisuuden on huomattu ehkäisevän kaatumistilanteita.

Ikääntyvät ihmisetkin tarvitsevat teknologiaa yhä enemmän ja terveysteknologia kiinnostaa monia asiakkaita. Terveysteknologian laitteita on myös tarjolla yhä enemmän ja näitä laitteita olisi hyvä päästä kokeilemaan. Uudet kehittyneet terveysteknologiset laitteet tuovat turvaa ihmisten arkeen. Kirjastossa voisi olla kokeilupiste, jonne asiakkaat voivat tulla tutustumaan ja kokeilemaan laitteita. Tavoitteena on lisätä ihmisten tietoisuutta erilaisista terveysteknologialaitteista ja opastaa hyödyntämään niitä.

 

Sivut

okm
avi