Järjestä:

Löytyi 7 hanketta.

OPS:n tahtiin : toiminta uuden opetussuunnitelman mukaiseksi 2016

OPS:n tahtiin -hankkeen tavoitteena on päivittää kirjaston tarjoamaa mediakasvatussisältöä uusien varhaiskasvatus- ja opetussuunnitelmien mukaiseksi sekä kehittää ja kokeilla myös uusia toimintamuotoja päiväkoti- ja kouluyhteistyössä.

 

Konsolipelaaminen osaksi Forssan kaupunginkirjaston tiloja ja kokoelmaa 2015

Hankkeen tarkoituksena on antaa alueen asukkaille mahdollisuus yhteisölliseen pelaamiseen kirjaston tarjoamien laitteiden ja tilojen avulla. Vanhemmat voivat tutustua digitaaliseen pelaamiseen yhdessä lastensa kanssa, ja näin muuttaa mahdollisia pelaamiseen liittyviä ennakkoluuloja.

GAL (Get A Life) - Kirjastossa kokoontuu nuorten peliyhteisö 2015

Hankkeessa järjestetään Hämeenlinnan kaupunginkirjastoon 13–18 –vuotiaille digipelaamista harrastaville nuorille nykyaikaisilla pelikoneilla, – välineillä, ohjelmilla ja verkkoyhteyksillä varustettu tila, jossa voi harrastaa pelaamista ja järjestää mediakasvatusta. Tavoitteena on houkutella pelaavat nuoret kotoa omien koneidensa äärestä harrastamaan yhdessä ja muodostamaan sosiaalinen peliyhteisö, joka kokoontuu vapaa-aikanaan kirjastossa.

Asiakasrajapinnat ajan tasalle 2014

Hankkeen tarkoituksena on hankkia Hattulan kunnankirjastoon ensimmäinen lainausautomaatti sekä parantaa tiedonhaun opetuksen mahdollisuuksia hankkimalla kirjastolle kymmenen kannettavaa tietokonetta, säilytys/latauskaappi ja dataprojektori.

Median polulla Hattulassa 2013

Hankkeen tavoitteena on toteuttaa Hattulan kunnassa kirjastovetoinen mediakasvatuspolku alakoulusta yläkoululle. Hankkeessa hyödynnetään toiminnallisen mediakasvatuksen menetelmiä.

Kirjasto irti! - osallistava kirjastonkäytönopetus Hattulan kunnankirjastossa 2012

Hankkeen tavoitteena on kehittää kirjastonkäytönopetusta nykyajan vaatimusten tasolle sekä vahvistaa kirjaston roolia mediakasvatuksen asiantuntijana. Hankkeen myötä päivitämme kirjaston työvälineitä ja toimintatapoja nykyaikaisemmiksi.

okm
avi