Järjestä:

Löytyi 60 hanketta.

Kirjasto, koulun kaveri 2018

Kirjaston ja koulun välistä yhteistyötä lisätään ja monipuolistetaan uuden opetussuunnitelman pohjalta, ja kirjaston tarjoamien mahdollisuuksien ja resurssien käyttöä oppimisen tukena pyritään edistämään. Hanke liittyy teemaan Monipuoliset lukutaidot

I Read You(tube) 2018

I Read You(tube) vie kirjavinkkauksen sinne, missä lapset ja nuoret ovat. Youtube on syrjäyttämässä perinteiset mediat ja sen avulla on mahdollista tavoittaa aikaan ja paikkaan katsomatta enemmän lapsia ja nuoria kuin tavallisella kirjavinkkauksella.

Mediakasvatussuunnitelma Satakirjastoille 2018

Hanke liittyy teemaan 1.
Hankkeessa laaditaan yhteinen mediakasvatussuunnitelma Satakirjastot-yhteispalvelujärjestelmässä mukana oleville kunnille / kirjastoille, yhteensä 17 kuntaa / kirjastolaitosta.

Mediaa mummoille... ja vähän papoillekin 2018

Hankkeessa tarjotaan ikääntyville ulvilalaisille mahdollisuutta tietotekniikkataitojen opetteluun kirjastossa.
Kirjasto hankkii hankerahoituksella tabletteja, joita voidaan käyttää opetuksessa. Osallistujat saavat itse toivoa erilaisia aihepiirejä, sivustoja yms., joiden käyttöön erityisesti kaipaavat opastusta. Hanke on osa Ulvilan kaupunginkirjaston tulevaa mediakasvatussuunnitelmaa.

Monilukutaituruutta Itä-Uudenmaan pienissä kirjastoissa 2017

Hankkeen tavoitteena on Itä-Uudenmaan pienten kirjastojen (Askola, Lapinjärvi, Loviisa, Myrskylä, Pornainen ja Pukkila) osaamisen lisääminen monilukutaidon ja mediakasvatuksen edistämisessä sekä toimivien työtapojen löytäminen kirjastojen ja koulujen yhteistyöhön.

 

 

 

Sukellus mediakasvatukseen Pohjois-Savossa 2017

Uudessa kirjastolakiesityksessä kirjastoille annettujen tehtävien mediakasvatukseen liittyvän osaamisen haltuunotto ja syventäminen Pohjois-Savon kirjastoissa.

Hanke X - Tuttu paikka - Siis kirjasto 2017

Tylysti: meillä nuoret eivät lue eivätkä käy kirjastossa. Eli kirjasto pitää löytää ja ujuttaa nuorten arkeen paikkana, jossa toisaalta tapahtuu monenlaista ja toisaalta paikkana, jonne voi mennä ihan rutiinina, ilman ohjelmaa. Tuttu paikka. Siis kirjasto.

Mediakasvatusta ja virtuaalisia maailmoja 2017

Kirjasto kehittää mediakasvatustoimintaansa ja tarjoaa uudenlaisia kokemuksia sekä palveluita asiakkailleen.

Mediapöhinää 5-6 -luokkalaisille 2017

Peruskoulun 5-6 -luokkalaisille tarjotaan työkaluja pelien kehittelyyn ja koodaamiseen pelityöpajojen avulla uuden opetussuunnitelman keskeisten sisältöjen puitteissa. Aloitamme 5-6 -luokkien oppilaille myös QR-koodisuunnistuksen ja päivitämme lasten- ja nuortenkirjastotyötä tekevän henkilökunnan osaamista koskien QR-koodien eri käyttömahdollisuuksia.

Kirjaston mediakasvatusvuosi 2017

Hankkeessa tuodaan kirjaston ja koulun yhteistyöhön mukaan mediakasvatuksellinen ja elämyksellinen ulottuvuus koulujen uuden opetussuunnitelman tavoitteet huomioiden.

Digital kompetens på bibliotek 2017

Projektets målsättning är att främja och stöda invånarnas digitala kompetens genom att ordna hands-on insatser i form av workshops, föreläsningar och öppna evenemang med specifika teman för olika målgrupper (barn och unga, familjer, seniorer, nyanlända).

Lukutaitoa vasta-alkaville, monilukutaitoa edistyville 2016

Hankkeen tavoitteena on parantaa edellytyksiä maahanmuuttajien kirjastonkäytölle ja sitä kautta suomen kielen oppimiselle, kohentaa kantaväestön monilukutaitoa ja edesauttaa eri kulttuurien kohtaamista.

Medsku-mediakasvatustyöpajat 2016

Hankkeen tavoitteena oli järjestää Hyvinkäälle uudenlaista mediakasvatuksellista yhteistyötä kirjaston ja paikallisten päiväkotien ja koulujen välille. Tavoitteena oli tuottaa heille mediakasvatuspalveluita, joista he voivat itse valita muutamasta kokonaisuudesta ryhmälleen sopivimman toimintasisällön. Hanketyöntekijänä ja pajojen ohjaajana toimi Milla Helminen.

Luo tili ja kirjaudu 2016

Hankkeen tavoite

Edistää kansalaisten tietoteknisiä ja verkkoasiointitaitoja. Innostaa omatoimiseen oppimiseen ja rohkaista sähköisten palvelujen käyttöön.

Perustelut

OPS:n tahtiin : toiminta uuden opetussuunnitelman mukaiseksi 2016

OPS:n tahtiin -hankkeen tavoitteena on päivittää kirjaston tarjoamaa mediakasvatussisältöä uusien varhaiskasvatus- ja opetussuunnitelmien mukaiseksi sekä kehittää ja kokeilla myös uusia toimintamuotoja päiväkoti- ja kouluyhteistyössä.

 

Mediataitoja ja uusia maailmoja 2016

Hankkeen tavoitteina on kehittää kirjaston mediakasvatustoimintaa ja tiedonhankintakoulutusta, tuoda kirjastolle näkyvyyttä ja tarjota asiakkaille uudenlaisia kokemuksia ja palveluita. Hankkeen myötä kirjasto toivoo tavoittavansa kuntalaisia, jotka eivät kirjaston palveluita muuten käytä.

Från robotar till ljusmålning – digiverkstäder för barn och föräldrar 2016

Porsse-biblioteken (Borgå, Sibbo, Borgnäs och Askola) ansöker om understöd för att ordna digiverkstäder för barn i lågstadieåldern och deras föräldrar.

Liekeissä Suomen kirjallisuushistoriasta: oppisisällöt eläviksi ysiluokkalaisille 2016

Suomen kirjallisuushistoria on yläkoulun yhdeksännellä luokalla laaja aihekokonaisuus. Uuden OPS:n hengessä sen oppisisältöjen omaksuminen voidaan toteuttaa uudella tavalla. Tämän hankkeen tarkoituksena on Lohtajan kirjaston sekä Lohtajan yläkoulun äidinkielen opettajan ja 9. luokan oppilaiden kesken toteuttaa Suomen kirjallisuushistorian opiskelu tavalla, jossa kirjasto ja uusi tekniikka ovat tiiviisti tukemassa oppilaiden monilukutaidon kehittymistä.

Mediakasvatus arkeen 2016

Hankkeen tavoitteena oli vahvistaa Keski-kirjastojen työntekijöiden ammatillista identiteettiä mediakasvattajina.  Hankkeen myötä mediakasvatus opitaan näkemään osana kirjastoammattilaisen perustehtävää: mediakasvatus on osa kirjaston arkea.

Sivut

okm
avi