Sort by

Löytyi 12 hanketta.

Tervetuloa meidän kuntaan! 2018

Hanke on Auran ja Pöytyän yhteishanke, jonka teemana on kirjaston vaikuttavuuden parantaminen. Ulkomaisissa vaikuttavuustutkimuksissa on saatu hyviä tuloksia suorista yhteydenotoista potentiaalisiin asiakkaisin, niihin jotka vielä eivät ole kirjaston käyttäjiä. Niinpä hanke on suunnattu kuntaan muuttaville uusille asukkaille, joille lähetetään tutustumispaketti kirjastosta ja kulttuuritoimen palveluista. Tutustumispaketin sisältöä kehitetään niin, ettei se ole  sääntöjen kokoelma, vaan personoitu tervetuliaistoivotus aineisto- ja tapahtumavinkkeineen uudelle asukkaalle ja kirjaston asiakkaalle. Tervetulopakettiin liitetään kuponki, jolla kirjastosta voi noutaa pienen lahjan, jotta saadaan uusi asukas houkuteltua tutustumaan kirjastoon. Hankeen  lopuksi kirjastoissa järjestetään kaikille avoin uusien asukkaiden tervetulojuhla. 

Teknologian hyödyntäminen tiedotuksessa 2017

Tavoitteena on parantaa kirjaston tiloissa tapahtuvaa tiedottamista ja markkinointia.

Monikulttuurista kirjastoa etsimässä 2017

Hankkeen tavoitteena on maahanmuuttajien kirjastopalvelujen kehittäminen ja markkinointi uusien toimintojen ja maakunnallisen henkilöstökoulutuksen avulla.

Infotaulut tehostamaan palvelujen käyttöä 2016

Hankkeen tavoitteena on tehostaa kirjasto- ja kulttuuritapahtumien kirjastotiloissa tapahtuvaa markkinointia infotaulujen avulla.

Tehoa tiedotukseen ja omatoimisuutta asiointiin 2016

Hankkeen tavoitteena on tehostaa tiedotusta hankkimalla infonäyttöjärjestelmä ja kehittää asiakkaiden omatoimisuutta hankkimalla automaatti.

Lentobensaa! 2015

Kirjastopalvelujen tunnettuuden lisääminen sekä markkinoinnin tehostaminen.

Kirjasto on meidän juttu 2015

Kirjasto on meidän juttu -hankkeen tavoitteena on luoda yhteiskehittämisen toimintamalli, jossa nuoret ja aikuiset toimivat tasaveroisina asiantuntijoina.

Kirkkaampaa viestintää Pemukassa 2015

Suunnitella ja toteuttaa kirjaston uusi yleisesite ja juliste ja toteuttaa pääkirjaston uudet sisäopasteet

Uudet viestintämenetelmät vauhdittamaan palvelujen käyttöä 2013

Kirjastojen palvelukonseptien ja tilojen uusiminen vastaaman nykyajan vaatimuksia on ajankohtaista monessa kirjastossa, samoin markkinoinnin ja viestinnän parantaminen. Nämä tavoitteet esiintyvät myös kirjastoalan tuoreissa strategioissa.
Tämän hankkeen tarkoitus on kokeilla ja selvittää uusien viestintävälineiden käyttöä palvelukonseptien luomisessa ja päivittämisessä. Selvitys kattaa viestinnän kirjastotilan sisällä.

Uusia asiakkaita uuteen kirjastoon 2012

Uusia asiakkaita uuteen kirjastoon on markkinointiprojekti, jonka tarkoituksena on lisätä kuntalaisten tietoisuutta kirjastosta ja sen toiminnasta, ja siten hankkia uusia asiakkaita. Lisäksi tarkoituksena on esitellä kirjaston tiloja - niiden monikäyttöisyyttä ja potentiaalisena paikkana järjestää pysyvää toimintaa.

Satakirjastot-asiakaslehti 2012

Projektissa käynnistetään tiedotus ja markkinointikampanja julkaisemalla Satakirjastojen tiedotuslehteä. Lehti julkaistaan myös verkkossa. Kampanja kestää vuoden, jonka aikana julkaistaan neljä lehteä. Tavoitteena on, että kirjastojen henkilökuntaa koulutetaan ja perehdytetään lehtiartikkeleiden kirjoittamiseen ja pienimuotoiseen toimitustyöhön niin, että ainakin tiedotuslehden verkkoversio jäisi Satakirjastojen pysyväksi toimintamuodoksi. 

Kirjasto näkyväksi 2012

Viedä kirjaston markkinointia aktiiviseen ja ammtimaiseen suuntaan käyttämällä mainostoimistoja markkinointityössä. Mainontaa lehdissä, radiossa, sosiaalisessa mediassa: esittelyvideo Kouvolan kirjastopalveluista eri kieliversioin. Runsaasti tapahtumamainontaa unohtamatta kirjallisuutta. Pilottina pääkirjasto.