Järjestä:

Löytyi 21 hanketta.

Ryhmä Wau - kirjastokerho koululaisille 2018

Maksuton iltapäiväkerho koululaisille. Kerho painottuu lukemiseen innostamiseen ja mediakasvatukseen, tavoitteena madaltaa kirjastoon tulemisen kynnystä ja kasvattaa yhteisöllisyyttä.

Mediamekastus 3.0. 2018

Hankkeen tarkoitus on järjestää Kurikan alueelle monipuoliset tilat harrastaa musiikkia, tubettamista, pelaamista ja tarjota sekä tiloja, laitteita että asiantuntijoiden vetämiä työpajoja. Hanke on myös jatkoa aiemmille Kurikan pääkirjaston tekemille Mediamekastus-nimisille hankkeille, jonka laitteita on tarkoitus saada käyttöön hankkimalla erilaisia esiintyjiä ja vierailijoita Kurikan kirjastoon. Hanke liittyy sekä elinikäisen oppimisen että laadun, vaikuttavuuden ja innovaation teemoihin.

Inside IP 2018

Inside IP:n tavoitteena on tarjota alakouluikäisille lapsille mielekästä tekemistä iltapäiviksi kirjastossa. Sisällöt ovat osa iltapäivä(IP)kerhotoimintaa, mutta toimintaan kutsutaan osallistumaan myös kirjaston asiakkaita, jotka eivät ole IP-kerhossa. IP-kerhoon eivät kaikki lapset voi osallistua mm. kustannussyistä tai siksi, että IP-toimintaa tarjotaan ensisijaisesti pienille alakoululaisille ja siksi, että IP-paikkoja on tarjolla tarvetta vähemmän.

Projekti kuuluu kirjastojen alueellisen, paikallisen ja valtakunnallisen kokeilu- ja kehittämistoiminnan hanketeemaan 1. Monipuoliset lukutaidot.

Kirjaston mediakasvatusvuosi 2017

Hankkeessa tuodaan kirjaston ja koulun yhteistyöhön mukaan mediakasvatuksellinen ja elämyksellinen ulottuvuus koulujen uuden opetussuunnitelman tavoitteet huomioiden.

Digiaikaa etsimässä 2017

Hankkeen tavoitteena on lisätä ja helpottaa digitaalisten aineistojen ja palvelujen käyttöä ja niihin tutustumista.

Bibliotek för alla - Kaikkien kirjasto 2017

Alla skall trivs på biblioteket.
Kaikki viihtyvät kirjastossa.

Sanataidetta ja hyvinvointia kirjastosta 2017

Kangasniemen kirjasto ja Laukaan kirjasto jakavat oppimista yhdessä tekemällä  -  jaetaan vanhaa ja opitaan uutta. Alakoululaisille tarjotaan sanataidepajatoimintaa ja kirjavilimaattitunteja. Kokonaan uutena otamme haltuun hyvinvointikirjoittamisen, jossa kohderyhmänä ovat aikuiset. Tavoitteena on löytää kirjallisuusterapeuttisesta kirjoittamisesta uusi kirjastotyön muoto, jota opetellaan ja kokeillaan yhdessä. Hankkeen aikana kirjaston henkilökunta koulutetaan näihin uusiin kirjaston toimintamuotoihin.

 

 

Mediapöhinää 5-6 -luokkalaisille 2017

Peruskoulun 5-6 -luokkalaisille tarjotaan työkaluja pelien kehittelyyn ja koodaamiseen pelityöpajojen avulla uuden opetussuunnitelman keskeisten sisältöjen puitteissa. Aloitamme 5-6 -luokkien oppilaille myös QR-koodisuunnistuksen ja päivitämme lasten- ja nuortenkirjastotyötä tekevän henkilökunnan osaamista koskien QR-koodien eri käyttömahdollisuuksia.

Ammattikirjallisuuspalapeli 2016

tukea ammantinvalintaa

What's behind a game - pelinkehittelyhanke yläkoululaisille 2015

Perehdyttää yläkoululaiset, yläkoulun opettajat, kirjaston henkilökunta sekä kirjaston asiakkaat ohjelmointiin pelillisten keinojen avulla.

 

Kontaten kirjastoon: kirjaston asiakkuus alkaa pienestä 2015

Hankkeen tavoitteena on laajentaa lapsiperheille tarjottavia palveluja ja tavoittaa nekin perheet, jotka eivät vielä käytä kirjastoa. Hankkeessä tiivistetään yhteistyötä hyvinvointineuvolan, maahanmuuttajapalvelujen sekä muiden perhetyötä tekevien tahojen kanssa. Erityistä huomiota kiinnitetään palvelujen esittelemiseen maahanmuuttajille sekä niille paikallisille perheille, jotka eivät ole aiemmin käyttäneet kirjastoa. Hankkeeseen sisältyy kokeiluluonteisesti esimerkiksi Oma kirjastonhoitaja -toimintaa, lapsiparkkitoimintaa, teemapäiviä ja muita yhteisöllisiä tapahtumia.

Siltoja monilukutaitoon Pukkilassa 2015

Hankkeen tavoitteena on edistää eri ikäryhmien lukuharrastusta ja monilukutaitoa. Samalla mahdollistetaan eri ikäryhmien kohtaaminen kirjaston tarjoamin keinoin. 

GAL (Get A Life) - Kirjastossa kokoontuu nuorten peliyhteisö 2015

Hankkeessa järjestetään Hämeenlinnan kaupunginkirjastoon 13–18 –vuotiaille digipelaamista harrastaville nuorille nykyaikaisilla pelikoneilla, – välineillä, ohjelmilla ja verkkoyhteyksillä varustettu tila, jossa voi harrastaa pelaamista ja järjestää mediakasvatusta. Tavoitteena on houkutella pelaavat nuoret kotoa omien koneidensa äärestä harrastamaan yhdessä ja muodostamaan sosiaalinen peliyhteisö, joka kokoontuu vapaa-aikanaan kirjastossa.

Koodipaja 2015

Koululaisten ohjelmointi- ja pelipajoja Kaarinan kirjastoissa

Lasten ja nuorten olohuone Himangan kirjastoon 2014

Kalajoen Himangan lähikirjaston kirjastonhoitajan ylisuuresta huoneesta sisutetaan lasten ja nuorten olohuone. Huoneeseen hankitaan pelikonsoli, televisio, lattiatyynyjä ja säkkituoleja sekä tietokone pelaamista varten. Hankitaan nuorille myös IPadeja ja lautapelejä . Tila soveltuu myös satutuntien pitämiseen.

Mediakasvatusta yläasteikäisille 2014

Kirjasto säilyttäisi paikkansa nuorten maailmassa ja pojat käyttäisivät kirjastoa enemmän. Lisäksi nuoret saisivat eväitä suunnistaa tiedon maailmassa, suhtautua tietoon kriittisesti sekä oppisivat käyttämään nykyaikana mm. opiskelussa tarvittavia laitteita.

Pelin paikka 2013

Kirjaston merkitys pelilukutaidon kehittäjänä ja peleihin liittyvän tiedon ja kulttuurin jakajana on erityinen. Hankkeessa kehitetään peleihin ja pelaamiseen liittyvää osaamista ja toteutetaan pelillisiä sovelluksia sekä tapahtumia kirjastoissa.

Pelipäivästä valtava mediakasvatuksellinen kokonaisuus 2013

Pelipäivän tarkoituksena on kannustaa viettämään yhdessä aikaa pelaten ja pelaamisesta keskustellen niin, että pelaamiseen liittyvät ennakkoluulot vähenisivät. Tavoitteena on saada lapset, nuoret, aikuiset ja vanhukset pelaamaan yhdessä.

Yökirjasto (jatkohanke) 2013

Kurikan kaupunginkirjaston Yökirjasto-hankkeelle jatkoanomus, teemana Pelit ja pelaaminen.

E-nälli - tiedä, taida verkossa 2012

E-nälli hanke opastaa asiakkaat oivaltamaan e-aineistojen ja verkkopalvelujen maailman. Hankkeen tavoitteena on parantaa nykyisten e-aineistojen saavutettavuutta ja lisätä niiden tarjontaa. Asiakkaiden käyttöön hankitaan ajanmukaiset laitteet ja opastusta varten opetusvälineet. Järjestetään säännöllisiä asiakasopastuksia seniorieille. Asiakkaat voivat varata myös henkilökohtaisen opastuksen. Lapsille ja nuorille järjestetään tiedonhaun ja median käytön opastusta. Markkinoidaan e-aineistoja ja verkkopalveluja.

Sivut

okm
avi