Järjestä:

Löytyi 10 hanketta.

Voimaannuttava kirjasto 2018

Tavoitteena on tukea työttömien yhteisöllisyyden, osallisuuden ja ihmisarvon kokemusta sekä sosiaalista integraatiota kirjaston tarjoamien palveluiden kautta ja samalla laajentaa kirjaston roolia paikallisyhteisön sosiaalisessa kentässä ja yhteiskunnallista vaikuttavuutta.

Tarinat, jotka heräävät eloon 2017

Tavoite on saada alakoulun 4.-6.lk oppilaat rakastamaan ja luomaan tarinoita, ja sitä kautta innostumaan lukemisesta. Tämä toteutetaan oman tarinankerronnan kautta. Oppilas kirjoittaa oman tarinan ja tekee siihen kuvituksen. Kollektiivinen tarinankerronta toteutuu oman tarinan kertomisella ja sen jakamisella internetiin.

Iloa ihmisille, valoa vanhimmille 2017

Hankkeen tavoitteena on lisätä Pöytyän laitoksissa asuvien ikäihmisten viihtyvyyttä ja hyvinvointia tuomalla heidät mukaan kirjaston toimintaan ja lisäämällä heidän kontaktejaan ympäröivään yhteiskuntaan. Hankeen tavoite on edistää yhteisöllisyyttä, yhdessä tekemistä sekä sukupolvien kohtaamista. Hankkeeseen mukaan otettavien lasten ja nuorten osalta tavoite on vahvistaa heidän tuntemustaan omista juuristaan kotipaikkakunnalla sekä heidän medialukutaitonsa ja tiedonhakutaitojensa kohentuminen hankkeessa tehtävien ryhmätöiden avulla. Kasvatuksellisia tavoitteita lapsille ja nuorille ovat hyvien tapojen oppiminen, elämänkaaren vaiheiden ymmärtäminen,kokemus sukupolvien ketjusta sekä yhteiskuntavastuu eli osallistuminen oman yhteisön toimintaan. Kirjaston tavoite on myös yhteistyön kehittäminen koulujen kanssa.

Paikat kuntoon palvelumuotoilulla 2017

Hankkeen tavoitteena on edistää kirjaston asiakaslähtöistä toimivuutta ja esteettömyyttä palvelumuotoilun keinoin. Palvelumuotoilun avulla pyritään parantamaan kirjastojen visuaalista ilmettä sekä kirjastojen käytettävyyttä, viihtyisyyttä ja esteettömyyttä. Kirjaston ulkopuolisen asiantuntijan toivotaan näkevän uusin silmin palvelujen ja toimintojen mahdollisia ongelmakohtia. Tärkeä tavoite on tilojen mahdollisimman sujuva käyttö omatoimikirjastoaikaan vähitellen siirryttäessä. Esteettömyydessä otetaan huomioon paitsi fyysinen esteettömyys, myös kirjaston verkkopalveluiden esteetön käyttö.

Keitä olemme, mistä tulemme, minne menemme? - Suomi 100 vuotta 2017

Hankkeen tavoitteena on yhteistyössä Auranmaan opiston kanssa tuoda Pöytyälle ja Auraan kulttuurin ja tiedemaailman edutajia esiintymään Studia Generalia -tyyppiseen luentosarjaan. Tavoitteena on auttaa meitä ymmärtämään historiaamme ja kulttuuriamme, keskustella siitä, miksi me olemme tässä ja nyt sellaisina kuin  olemme sekä suunnata katse siihen, mihin  olemme menossa.

KIRJOITETAAN KOIRALLE KIUSAAMISESTA: Eläinavusteiset sanataidetyöpajat Pöytyän kirjastoissa syksy 2015- syksy 2016 2015

Lapset tulisi vetää pois nettimaailmasta takaisin siihen mistä kaikki on alkanut: kirjoittamiseen ja lukemiseen, suulliseen viestintään sekä vuorovaikutukseen ja empatiaan.

Joulukalenterista lukuintoa joulunaikaan 2014

Pöytyän kirjaston jouukalenteri vuodelle 2014 tehtäisiin yhteistyössä alakoulujen kanssa. Kalenterissa toteutuisi Lukuinto-ohjelman tavoite vahvistaa lasten ja nuorten lukemista, kirjoittamista ja mahdollisesti erilaisten mediasisältöjen oppimista ja käyttöä.

Asiakaskoneet ajantasalle 2012

Pöytyällä on 3 kirjastoa, jotka ovat Kyrön, Yläneen ja Riihikosken kirjastot. Yritämme kohdella kaikkia kunnan asukkaita tasapuolisesti, mutta joidenkin kirjastojemme asiakaskoneiden riittämättömyys ja toimimattomuus aiheuttaa väkisinkin eriarvoisuutta asiakaskunnan keskuudessa - etenkin nuorison.

Loistokirjasto lapsille! 2012

Loisto-kirjastot koostuu pienistä ja pienehköistä kunnankirjastoista. Pienissä kirjastoissa ei ole resursseja kehittää erikseen kirjastonkäytön opetusta, kirjaston käytön edistämistä lapsille ja nuorille sekä lasten- ja nuortenkirjallisuuden lukemisen edistämistä. Loistokirjasto lapsille -projektin avulla luodaan kaikille seutukunnan kirjastoille yhteinen kirjastonkäytön ja tiedonhaun opetuksen suunnitelma sekä yksityiskohtainen opetusmateriaali kaikille peruskoulun luokka-asteille ja esikoululle. Tämä edistää kirjastonkäytön ja tiedonhaun opetusta kaikissa seudun kirjastoissa, myös niissä, joissa työskentelee yksi tai kaksi henkilöä, ja takaa laadukkaan opetuksen kaikille seutukunnan koululaisille. Kirjastonkäytön ja lukemisen edistämiseen panostetaan myös niin, että henkilökuntaa koulutetaan kirjavinkkaukseen sekä perehdytetään lasten- ja nuortenkirjallisuuteen ja järjestetään kirjavinkkausta koululaisille, etenkin niille, joille se ei ole ennestään tuttua. Loistokirjasto lapsille! -projektin avulla haluamme edistää seutukunnan lasten- ja nuorten lukuharrastusta sekä kirjaston käyttöä ja myös kirjaston henkilöstön tietoja ja taitoja lasten- ja nuortenkirjastotyöhön.

okm
avi