Järjestä:

Löytyi 7 hanketta.

Löydä tie kirjallisuuden maailmaan 2018

Teema 1. Monipuoliset lukutaidot: Edistää aikuislukijoiden kirjallisuuden tuntemusta ja hakea uusia toimintamalleja lukemiseen innostamiseen ja yhteistyöhön.

Nuoret nuorallakävelijät kirjaston suojiin 2018

Teema 4. Laatu, vaikuttavuus ja innovaatiot: Ennaltaehkäistä raahelaisten nuorten syrjäytymistä innovatiivisilla kirjastopalveluilla.

TOIMINTAA TARINOIHIN 2017

Antaa lapsille tarinoiden ja toiminnallisuuden kautta valmiuksia miettiä omaa ja suomalaisuuden taustaa yhdistettynä tekemiseen ja ekologiseen ajatteluun.

Huominen tehdään tänään 2016

Hankkeen tavoitteena on tehdä osaamiskartoitus ja valmistautua organisaatiotasolla huomisen haasteisiin Raahen kaupunginkirjastossa.

Asiakas keskiöön - Parempaa asiakaspalvelu 2015

Hankeen on tarkoitus edistää asiakaspalvelun sujuvuutta ja erilaisia tapoja hyödyntää kokoelmia ja laitteita ja pyritään yksinkertaistamaan palvelun tuottamiseen tarvittavia prosesseja uusia tiloja ja toimintaa vastaaviksi.  Palvelumuotoilunavulla etsitään, löydetään, testataan ja otetaan käyttöön hyviä käytänteitä asiakaspalveluun.

Kotipalvelua Raahen kirjastoon -selvitys 2015

Hankkeessa tehdään selvitys Raahen kaupungissa olevasta kirjaston kotipalvelun tarpeesta. Kartoitetaan ikääntyneen väestön ja muiden kotipalvelua mahdollisesti tarvitsevien asiakasryhmien määrät ja heidän kirjastonkäytön tarpeensa. Selvitetään erimuotoisia tapoja tarjota kirjaston kotipalvelua.

Tavoitteena on selvittää ja aloittaa kirjaston kotipalvelu Raahessa. Kartoitetaan asiakkaiden tarpeet ja kirjaston kotipalvelun tarjoamisen muodot.

Hankkeen yhteistyökumppanina toimii Raahen seudun hyvinvointikuntayhtymä. Lisäksi pyritään tekemään yhteistyötä omaishoitajien ja heidän etujärjestönsä ja kolmannen sektorin kanssa.

Medialukutaito, informaatiolukutaito, ympäristölukutaito, verkkolukutaito... 2013

Ensimmäisenä tavoitteena on selvittää kirjastoissa ja kouluissa käytettäviä lukutaidon käsitteitä ja pohtia löytyykö eri käsitteiden alta yhtäläisyyksiä.
Toisena tavoitteena on selvittää millaista osaamista opettajat kaipaavat kirjastolta lukutaitojen edistämiseksi ja millaista osaamista kirjastoista löytyy.

Tavoitteena on saada kirjastot ja koulut ymmärtämään toistensa käyttämät lukutaidon käsitteet. Samojen käsitteiden käyttö sekä toistensa osaamisen tunnistaminen auttavat yhteistyön suunnittelussa.

okm
avi