Järjestä:

Löytyi 11 hanketta.

Kainuun alueelliset aineistot 2016

Kainuun alueellisen historian yhdistäminen ja verkkosivujen kehittäminen 

Vielä vinkkaa 2014

Kirjavinkkari –hanke aloitettiin syksyllä 2013. Kohderyhmänä ovat yläluokkien oppilaat. Siitä saadun palautteen perusteella se on koettu hyvin tarpeelliseksi. Tulevassa hankkeessa on tavoite laajentaa vinkkausta alaluokille, haja-alueen kouluille ja perehdyttää opettajia sekä kuntien kirjastojen työntekijöitä vinkkaritoimintaan.

Kainuun kirjavinkkari 2013

Vinkkarihankkeen tarkoituksena on saada kirjastojen vinkkarityöhön henkilö, joka voisi paremmin keskittyä tehtävään ja voisi tarjota kirjavinkkauksia myös yläkoululaisille. 

Kirjastokiri - uusia verkostoja tekemässä 2016

Kirjastokiri-hankkeen tavoitteena on kannustaa, kirittää ja kehittää Kainuun kirjastojen yhteistyötä lukemisharrastuksen ja kirjallisuuden tuntemisen edistämiseksi. Tavoitteena on suunnitella yhdessä ja jalkauttaa Kainuun neljässä aikaisemmassa kirjallisuuden edistämisprojektissa saatuja käytäntöjä maakunnan kaikkiin kirjastoihin. 

Itsenäisyyden ajan satukuvia 2017

Hankkeen tavoite on edistää satujen tuntemusta ja lukemista sekä esitellä valituilta osin suomalaista satuhistoriaa. Välitön tavoite on satuesityksen valmistaminen ja esityksen kiertueen järjestäminen Kainuussa. 

Suomi tutuksi 2016

Hankkeen tavoitteena on antaa tukea kotoutumiseen maahanmuuttajille.

Tietoyhteiskuntataitoja kainuulaisille 2015

Hankkeen tavoitteena on kansalaisten tietoyhteiskuntataitojen kehittäminen opastamalla asiakkaita erilaisten verkkopalvelujen, mobiililaitteiden ja sovellusten käyttöön.

Käpylehmästä Iki ihanaan - kirjallisuutta ikäihmisten iloksi 2013

Tavoitteena on tutustuttaa Otanmäen lähikirjaston toiminta-alueen ikäihmiset kirjallisuuteen ja niiden sisältöihin erilaisin keinoin sekä pyrkiä näin antamaan elämyksiä ja uusia virikkeitä heidän arkeensa.

Lukukummi – dialogisen lukemisen kehittäminen varhaiskasvatuksessa -hanke 2018

Lukukummi-hankkeen tavoitteena on tukea lukemisen edistämistä varhaiskasvatuksessa. Se liittyy teemaan Elinikäinen oppiminen. Piloteiksi valitut varhaiskasvatusryhmät saavat ”lukukummin”, joka käy vierailulla päiväkodissa ja opettaa myös lastentarhanopettajille dialogisen lukemisen mallia.

okm
avi