Järjestä:

Löytyi 4 hanketta.

What's behind a game - pelinkehittelyhanke yläkoululaisille 2015

Perehdyttää yläkoululaiset, yläkoulun opettajat, kirjaston henkilökunta sekä kirjaston asiakkaat ohjelmointiin pelillisten keinojen avulla.

 

Kiitolaukkaa kepparilla 2015

Hankkeen tarkoituksena on keppariharrastuksen avulla laajentaa lasten välistä yhteenkuuluvaisuutta ja hälventää eri kulttuurien välisiä epäluuloja sekä lisätä maahanmuuttajalasten suomenkielen taitoa. Monipuolisessa hankkeessa yhdistyvät niin monilukutaito kuin liikunnallisuuskin. Hankkeen peruskivenä on Reetta Niemelän ja Salla Savolaisen Tikkumäen talli-tapahtumapäivä monine työpajoineen. Tapahtumapäivän jälkeen talli on täynnä toimintaa vielä kuukauden ajan kirjaston lastenosastolla.

Asiakkaan kirjasto 2012

Asiakkaan kirjasto-projektin tavoitteena oli
• Uuden teknologian monipuolinen hyödyntäminen
• Kirjastojen laatukriteerien määrittäminen Vaski-yhteisjärjestelmän tasolla
• Vuorovaikutteisten ja monipuolisten verkkopalvelujen edelleen kehittäminen
• Markkinoinnin tehostaminen
• Yhteisen kokoelmapolitiikan laatiminen järjestelmäyhteistyön puitteissa
• Kuljetusten optimointi
• Uudenlaisten asiakaspalvelun toimintamallien kokeilu ja niiden ottaminen py-syväksi käytännöksi

Asiakkaan kirjasto-projekti käynnistyi keväällä 2010, jolloin projektiin saatiin hankeavustus opetus- ja kulttuuriministeriöltä. Hanke toteutettiin vuosina 2010-2014 ja se kohdentui Vaski-kirjastoihin.

Parempi pyy: uusia lukemisen ja tarinan kertomisen tapoja 2015

Projektin tavoitteena oli kehittää lukemisen ja tarinankerronnan tapoja kohderyhmille, joita yhdistävät lukemisen vaikeudet tai jääminen syrjään yhteiskunnasta ja sen kehityksestä. Toiminnan tarkoituksena oli kannustaa asiakkaita lukemaan ja toisaalta itse kertomaan tarinoita mahdollisista rajoitteista huolimatta. Kirjaston roolina oli toimia mahdollistajana ja voimaannuttajana. Lisäksi tavoitteena oli projektin toimintoihin osallistuvien kirjastojen henkilökunnan ammattitaidon kehittyminen sekä erityisryhmien parissa työskentelyyn, asiakkaiden osallisuuteen ja aktivointiin liittyvien uusien toimintamallien löytäminen.

okm
avi