Järjestä:

Löytyi 5 hanketta.

What's behind a game - pelinkehittelyhanke yläkoululaisille 2015

Perehdyttää yläkoululaiset, yläkoulun opettajat, kirjaston henkilökunta sekä kirjaston asiakkaat ohjelmointiin pelillisten keinojen avulla.

 

Eskareiden ensiaskeleet mediataitopolulla 2017

Hankkeen tavoitteena on järjestää esikoululaisten mediatuokiot, joiden pohjana ovat 1.8.2017 käyttöön otettavat Varhaiskasvatussuunnitelman perusteet ja Aparaattisaari - peli.

Koodauksen iloa kuutiouniversumissa 2016

Koodaaminen sisältyy vuoden 2016 uuteen opetussuunnitelmaan. Kirjasto haluaa osaltaan lisätä ymmärrystä ohjelmointiin osana koulun ja kirjaston välistä yhteistyötä. Viidesluokkalaisten Minecraft-koodauspajoissa pelillisyys ja oppiminen kulkevat käsi kädessä. Opettajille järjestetään oma paja, joissa heidän on mahdollista tutustua MinecraftEduun oppimisympäristönä. Sen lisäksi kirjastossa pidetään kaikille avoin Minecraft-koodauspaja, johon aikuinen ja lapsi osallistuvat yhdessä.

Onnea onkimassa - yläkoulun elokuvahanke 2017

Hankkeen tavoitteena on tutustuttaa yläkoululaiset elokuvalliseen ilmaisuun, elokuvan vaikuttamismahdollisuuksiin sekä teknisiin ominaisuuksiin.

Digitaalista lukutaitoa edistämään 2013

Kaarinan, Liedon ja Raision kirjastojen yhteishankkeessa on tarkoitus kasvattaa asiakkaiden ja oman henkilökunnan digiosaamista. 

okm
avi