Järjestä:

Löytyi 7 hanketta.

Kärsämäen uuden kirjaston palvelukonsepti kuntoon 2018

Kärsämäen kirjasto muutti vuoden 2017 alussa uusiin tiloihin kunnan toimitilarotaation seurauksena ja muuttui samalla monipalvelukirjastoksi. Uusi tila ja siellä tarjottavat palvelut (omatoimikirjasto, yhteispalvelupiste) tuovat haasteita kirjaston arkeen. Hankkeessa kehitetään kirjaston toimintaprosesseja ja parannetaan asiakaskokemusta mm. kyltityksen ja opastuksen kautta  mm. mystery shoppaajia hyväksi käyttäen.

Palvelumuotoilu ja verkostoiminen Kalajoen uuden kaupunginkirjaston kehittämisessä 2018

Hanke toteuttaa teemaa 4. Laatu, vaikuttavuus ja innovaatiot: Hankkeessa toteutetaan Kalajoen uudessa kirjastossa palvelumuotoilun, verkostoimisen ja käytännön palvelupilottien muodostama kokeilu, joilla pyritään uusiin, innovatiivisiin ratkaisuihin ja parempiin palveluihin tavoitteena kirjaston yhteiskunnallisen vaikuttavuuden lisääminen.

Hankkeessa luodaan Kalajoen kaupunginkirjastolle uusi, osallistava palvelukonsepti palvelumuotoilun keinoin. Uuden kirjasto- ja kulttuuritilakokonaisuuden myötä palvelujen tuotantotapa uudistetaan yritysten ja muiden toimijoiden kanssa verkostotoiminnaksi. Toimenpidekokonaisuudet ovat uusien palveluiden ja asiakastyön kehittäminen, palveluiden pilotointi, tuotantoverkoston rakentaminen, osaamisen ja verkostojohtamisen kehittäminen. Tuloksena syntyy nykyistä laajempi ja monipuolisempi kirjaston ympärille rakentuva palvelukokonaisuus, joka tuo kirjastopalvelut nykyistä vetovoimaisimpina uusien asiakasryhmien saataville. Verkostomainen toimintatapa turvaa palvelujen jatkuvaa kehittämistä ja varmistaa kuntatalouden niukkenevien resurssien tehokkaan käytön yhdistämällä uudella tavalla julkista palvelutuotantoa, yksityistä palvelutuotantoa ja kolmannen sektorin sekä asiakkaan osallistumista palvelun tuotantoprosessiin.

Kirjasto kotouttamisen tukena 2016

Hankkeen tavoitteena on tehdä kirjaston palvelut tunnetuiksi ja näkyviksi maahanmuuttajille. 

Hankkeessa luodaan selkeät palvelut, verkkosivustot ja kohdennettu markkinointi maahanmuuttajille. Hankkeessa myös koulutetaan ja rohkaistaan henkilökuntaa kohtaamaan erilaisia asiakkaita.

Asiakas keskiöön - Parempaa asiakaspalvelu 2015

Hankeen on tarkoitus edistää asiakaspalvelun sujuvuutta ja erilaisia tapoja hyödyntää kokoelmia ja laitteita ja pyritään yksinkertaistamaan palvelun tuottamiseen tarvittavia prosesseja uusia tiloja ja toimintaa vastaaviksi.  Palvelumuotoilunavulla etsitään, löydetään, testataan ja otetaan käyttöön hyviä käytänteitä asiakaspalveluun.

Uusia tuulia kirjastoon 2014

Oulun kaupunginkirjaston tavoite on turvata kasvavassa kaupungissa erinomaiset kirjastopalvelut kaikille asukkaille joka puolella laajaa kaupunkia. Tämä tavoite ei voi toteutua, jos kirjasto toimii samalla lailla kuin edellisellä vuosisadalla.

Palvelumuotoilun poluilla 2012

Aiemmassa projektissa hankittu käyttäjätieto analysoidaan henkilökunnan kouluksen perustaksi. Tutustutaan palvelumuotoilun menetelmiiin ja hankitaan lisää käyttäjätietoa jonkin palvelumuotoilun menetelmän avulla.

Proaktiivinen kirjastoammattilainen ja uusi kokoelmakonsepti 2010

Hankkeen tavoitteena oli asiakaspalvelun proaktiivisuuden lisääminen sekä kokoelman uuden järjestyksen toteuttaminen.

okm
avi