Sort by

Löytyi 11 hanketta.

Riemukas päivä kirjastossa 2017

Kutsumme lapsiperheitä tutustumaan kirjaston palveluihin ja innostumaan yhdessä lukemisesta. Hankkeen kohderyhmänä ovat pienten lasten vanhemmat ja erityisesti kirjaston ei-käyttäjät. Tavoitteena on kannustaa perheitä kirjaston käyttöön ja tehdä lukemisesta luonteva osa vapaa-ajan viettoa. Täten mahdollisimman moni lapsi pääsee osalliseksi kirjallisuuden tunnetusti hyvistä vaikutuksista: kieli kehittyy, mielikuvitus ja sanavarasto laajenevat, kuuntelu- ja keskittymiskyky parantuvat ja myöhemmin koulussa lukemaan oppiminen helpottuu. Kirjasto on ilmainen ja tasa-arvoinen kohtaamispaikka, johon voi tulla viettämään aikaa ja viihtymään.

Kirjasto välittää - sekä asiakkaistaan että tietoa 2016

Osa kirjaston palveluista on monelle asiakkaalle, saati sitten ei-käyttäjälle, hämärän peitossa. Tavoitteenamme on tutustuttaa kunnan asukkaat sekä kirjaston perus- että uusiin palveluihin sekä kirjastokohtaiseen erityistoimintaan.

Niin paljon kuuluu kirjastoon - monilukutaitovuosi 2017 2016

Tuoda kirjastoon uutta virtaa ja houkutella ei-käyttäjiä kirjaston asiakkaiksi ja viedä kirjasto pois tutulta toiminta-alueeltaan. 

Kirjaston markkinointi uusille asiakkaille 2013

Kirjaston markkinointi uusille asiakkaille ja muuttajille edellyttää erityisiä toimenpiteitä ja uusia tapoja markkinoida kirjastoa. Hankkeessa kokeillaan ja toteutetaan markkinointikeinoja, joiden avulla pyritään laajentamaan kirjaston käyttäjäryhmää nykyisestä. Ratkaisuja on mahdollista hyödyntää muissa yleisissä kirjastoissa.

Kirjaston koordinaatit kuntalaisen kartalle 2013

Tällä hankkeella pyritään taistelemaan lainausmäärien laskua vastaan eri ikäryhmissä hankkimalla kirjastolle uusia asiakkaita markkinoinnin avulla. Kirjaston ei-aktiivisia, potentiaalisia asiakkaita houkutellaan aktiivisiksi kirjaston käyttäjiksi ja herätetään heidän mielenkiintonsa kirjaston palveluja, kokoelmia ja lukuharrastusta kohtaan.

JÄRKI - Järjestöjen ja kirjaston yhteistyön kehittämishanke 2013

Projektin tavoitteena on tavoittaa ei-kirjastonkäyttäjiä ja houkutella heitä kirjastoon erityisesti heille suunnatuilla tapahtumilla. Kantavana ideana on madaltaa kynnystä kirjastoon tulemiseen ja informoida kirjaston palveluista mahdollisimman kohdennetusti ja räätälöidysti. Kanavana ei-käyttäjien tavoittamiseen käytetään paikallisia ja alueellisia järjestöjä, harrasteseuroja ja yhdistyksiä.

"Minä en käy kirjastossa" 2013

Kyselyn järjestäminen, jossa kohteena ovat erityisesti ne hämeenkyröläiset, jotka eivät käytä kirjastoa.

Vetovoimainen kirjasto: asiakkaiden aktivointi ja osallistaminen 2012

Hankkeella pyritään herättämään potentiaalisten ja passivoituneiden kirjaston asiakkaiden kiinnostusta kirjaston palvelutarjontaa kohtaan, saamaan heitä aktiivisiksi kirjaston käyttäjiksi ja osallistumaan palveluiden suunnitteluun. Hankkeen tarkoituksena on markkinoida tehokkaasti kirjaston palveluja, kyyti.fi -sivustoa ja päivittää kirjaston imagoa nykypäivää vastaavaksi. Tavoitteena on houkutella myös uusia asiakasryhmiä kirjastoon järjestämällä erilaisia ja yllättäviä tapahtumia. Hanke koostuu kolmesta osasta: asiakaslehti (kolme numeroa), tapahtumaviikko marraskuussa 2012 sekä markkinointikampanja erilaisine mainosmateriaaleineen.

Uusia asiakkaita uuteen kirjastoon 2012

Uusia asiakkaita uuteen kirjastoon on markkinointiprojekti, jonka tarkoituksena on lisätä kuntalaisten tietoisuutta kirjastosta ja sen toiminnasta, ja siten hankkia uusia asiakkaita. Lisäksi tarkoituksena on esitellä kirjaston tiloja - niiden monikäyttöisyyttä ja potentiaalisena paikkana järjestää pysyvää toimintaa.

Nuori kirjaston kulmilla 2011

Hankkeen tavoitteena on kehittää kirjastolaisten kanssakäymistaitoja nuorten kanssa ja luoda ja syventää yhteistyötä nuorisotoimen kanssa pysyväksi käytännöksi.