Järjestä:

Löytyi 10 hanketta.

Duunin uusi pointti - kirjastotyön sisällöt ja tilat uusiksi 2017

Hankkeen tavoitteena on kehittää toimintakulttuuriltaan uudenlainen, lapsiasiakkaisiin ammatillisesti painottuva kirjasto, jossa asiakaskohtaamisten painopiste on perinteisen tiskin ulkopuolella ja henkilökunnan osaaminen on paremmin ja näkyvämmin asiakkaiden saatavilla. Uusia asiakaspalvelumenetelmiä etsitään niin henkilökunnan kesken kuin yhdessä asiakkaiden kanssa palvelumuotoilua hyödyntävin menetelmin, ja näin syntyneiden ajatusten pohjalta luodaan paitsi Pointin uusi palvelupaletti myös sisustussuunnitelma tilankäytön uudistamiseksi. 

Palvelun uudet ulottuvuudet 2017

Hankkeen tavoitteena on itsepalvelumahdollisuuden avulla parantaa Myrskylän kirjaston asiakaspalvelua.

Kohti nuorten parempaa kohtaamista - koko kirjaston väen voimin 2016

Tavoitteena on vahvistaa pääkaupunkiseudun kirjastojen henkilökunnan nuortenkirjastotyön osaamista. Erityisinä painopisteinä ovat monikulttuuristen nuorten kohtaaminen ja nuorten osallisuuden edistäminen. 

Asiakasnäkökulmaa asiointiin ja sujuvuutta kirjastotyöhön 2016

Asioinnin sujuvuuden tarkastelu ja parantaminen yleisesti sekä liittyen omatoimikirjaston käyttöönottoon.

Helppo tulla mukaan! Espoonlahden kirjastopalveluiden kehittämishanke 2015

Helppo tulla mukaan -hankkeen tavoitteena oli kehittää Espoonlahden alueen kirjastopalveluja syksyn 2014 Millainen on sinun kirjastosi -asukaskyselyssä saatujen toiveiden suuntaisesti.

Sisällöt haltuun ja uutta näkemystä asiakaspalveluun 2015

Kehittämishankkeen tarkoituksena on parantaa Kirkes-kirjastojen henkilökunnan osaamista vastaamaan muuttuneita tarpeita ja pitää henkilökunta ajan tasalla kirjastojen toimintaympäristön muutoksissa.

Modernit työkalut käyttöön koulukirjastojen pyörityksessä 2014

Modernit työkalut käyttöön koulukirjastojen pyörityksessä -hankkeen tavoite on parantaa ja selkeyttää asiakaspalvelua, turvata koulukirjastojen toimintaa sekä helpottaa kirjastotoiminnan pyörittämistä koulun ja kirjaston yhteistyönä.

Asiakaspalvelun ja itsepalvelun perusta kuntoon 2014

Karkkilan kaupunginkirjastossa kokeiltiin vuonna 2012 itsepalveluaukioloa arkiaamuisin, ja asiakkailta saadun myönteisen palautteen myötä sitä on päätetty jatkaa toistaiseksi. Hankkeella kehitetään itsepalvelua ja parannetaan asiakaspalvelua mm. laitehankinnoilla. Itsepalvelua sujuvoittamalla ja selkeyttämällä varmistetaan, että kirjaston kokoelmat, tilat ja laitteet voidaan pitää käytössä lähes koko päivän niukemmillakin resursseilla. Samalla kirjaston henkilöstöresurssit voidaan kohdentaa ilta-aikojen vilkkaampaan ja vaativampaan asiakaspalveluun sekä muuhun kirjaston palvelutasoon olennaisesti vaikuttavaan työhön viemättä kuitenkaan asiakkailta kirjastonkäytön vapautta, jonka laajennettu aukiolo on jo heille tuonut.

Kopiointi-, tulostus- ja skannausmahdollisuudet ajan tasalle 2012

Tarkoituksena olisi hankkia asiakaskäyttöön uusi verkkoon kytketty kopiokone sekä väritulostin. Uudella kopiokoneella olisi mahdollista esimerkiksi skannata sähköpostiin sekä ottaa A3-kokoisia kopioita.

Lukki-kirjastojen henkilökunnan osaamisen kehittäminen muutosten keskellä 2011

Lukki-kirjastojen henkilökunnalla on yleisen kirjaston toimintaympäristön haasteiden lisäksi edessään muutoksia  mahdollisten kuntaliitosten vuoksi. Esimiestyön merkitys ja osaamisen johtamiseen liittyvät asiat korostuvat. Prosesseja joudutaan suunnittelemaan ja kehittämään uudella tavalla.  Työhyvinvointiin liittyvää koulutusta tarvitaan.

okm
avi