Järjestä:

Löytyi 8 hanketta.

Konsolipelaaminen osaksi Forssan kaupunginkirjaston tiloja ja kokoelmaa 2015

Hankkeen tarkoituksena on antaa alueen asukkaille mahdollisuus yhteisölliseen pelaamiseen kirjaston tarjoamien laitteiden ja tilojen avulla. Vanhemmat voivat tutustua digitaaliseen pelaamiseen yhdessä lastensa kanssa, ja näin muuttaa mahdollisia pelaamiseen liittyviä ennakkoluuloja.

Pelihuone Ylöjärven pääkirjastoon 2014

Hankkeella vahvistetaan henkilökunnan mediakasvatusosaamista ja tehdään kirjastosta nykyaikainen viihtymis- ja oppimisympäristö erityisesti nuorille asiakkaille.

Mediakasvatusta yläasteikäisille 2014

Kirjasto säilyttäisi paikkansa nuorten maailmassa ja pojat käyttäisivät kirjastoa enemmän. Lisäksi nuoret saisivat eväitä suunnistaa tiedon maailmassa, suhtautua tietoon kriittisesti sekä oppisivat käyttämään nykyaikana mm. opiskelussa tarvittavia laitteita.

Tiäräkkö jo tabletin? 2014

Kauhavan kaupunginkirjasto aikoo lisätä asiakkaiden käyttöön tarkoitettuja laitteita hankkimalla tabletteja, uusia digitointilaitteita ohjelmineen ja pelikoneen sekä siihen tarvittavia pelejä.
Tablettien hankinnan tavoitteena on opettaa aluksi henkilökunta käyttämään uutta teknologiaa ja sen jälkeen opettaa asiakkaat käyttämään niitä sekä lainata laitteita asiakkaille.
Digitointilaitteiden hankinnan tavoitteena on monipuolistaa kirjaston tarjoamia palveluita.
Pelikoneen hankinnalla yritetään houkutella varsinkin poikia kirjastoon.
Aineiston ja palvelujen markkinointiin hankitaan joka toimipisteeseen digitaaliset valokuvakehykset.

Pelipäivästä valtava mediakasvatuksellinen kokonaisuus 2013

Pelipäivän tarkoituksena on kannustaa viettämään yhdessä aikaa pelaten ja pelaamisesta keskustellen niin, että pelaamiseen liittyvät ennakkoluulot vähenisivät. Tavoitteena on saada lapset, nuoret, aikuiset ja vanhukset pelaamaan yhdessä.

Kiertävä pelisalkku 2012

Digitaalinen pelaaminen ja virtuaaliset pelimaailmat ovat monien lasten ja nuorten arkipäivää, mutta monilla aikuisilla on vielä melko hatara käsitys siitä, mitä ne pitävät sisällään. Kirjastojen rooli tälläisten sisältöjen ääreen johdattamisessa on ollut melko vaatimaton muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Hankkeen tarkoitus on levittää tätä tietämystä ja sisältöjen tuntemusta myös pieniin kirjastoihin, joilla ei ole mahdollisuutta kohdentaa resurssejaan tälläiselle alueelle muutoin kuin yhteisvoimin.

Pelikonsolin ja uusien pelien hankinta 2012

Karijoen kirjastossa on ollut pelipiste, johon keväällä 2009 hankittiin playstation 2-pelikonsoli ja pelejä. Pelipiste on ollut suosittu, pelaajia on päivittäin. Playstation 2:een ei saa enää pelejä, joten tarkoitus on hankkia uudempi pelikonsoli, x-box ja siihen uusia pelejä.

okm
avi