Järjestä:

Löytyi 6 hanketta.

Koululaisten kumma käytöskoodi: eskareiden elämys- ja tutustumisretki pääkirjastoon 2018

Hanke kutsuu Imatran esikoululaiset elämysretkelle, jolla tutustutaan kirjastopalveluihin ja järjestetään koulumaailmaan valmistava esitys Kumma käyttäytymiskoodi kouluun. Lapset saavat esityksessä ensikosketuksen kirjavinkkaukseen ja pääsevät yhdessä pohtimaan oikeita toimintatapoja koulussa. Hankerahoitusta tarvitaan kuljetusten järjestämiseen, jotta kaikilla kaupungin esikouluryhmillä olisi mahdollisuus tulla pääkirjastoon. Kirjaston henkilökunta toteuttaa kirjaston esittelyn sekä esityksen. Hanke liittyy teemaan 1, Monipuoliset lukutaidot.

Oma kirjasto tutuksi II 2017

Edistää esikouluikäisten ja alakoululaisten lukutaitoa, kirjastonkäyttöä sekä innostusta tarinoiden pariin, sekä tehdä uutta kirjastonkäyttöön opastavaa nettisisältöä ja luoda sisältöä Tuusulan kunnan varhaiskasvatuksen kulttuurikasvatussuunnitelmaan.

Kirjaston ja koulun yhteistyö käyntiin Lestijärvellä 2016

Hankkeen tavoitteena on luoda tiiviisti opetussuunnitelmaan nivoutuva suunnitelma kirjaston ja koulun yhteistyöstä ja aloittaa tavoitteellinen kirjastonkäytön ja tiedonhaun opetus ylä- ja alakoululuokille.

ETSI, LUE JA ESITÄ - TEHOA KIRJASTON JA KOULUN VÄLISEEN YHTEISTYÖHÖN 2015

Tavoitteena on ottaa huomioon uusi opetussuunnitelma ja kartoittaa sen tuomat mahdollisuudet kirjaston ja koulun väliseen yhteistyöhön. Tavoitteena on saada aikaan uusia käytänteitä kirjaston ja koulun välille tiedonhankinnan ja monilukutaidon opetukseen. Hankkeessa pyritään myös saavuttamaan kaikki alakoululaiset kirjavinkkauksella ja lukukampanjalla lukuinnon herättämiseksi.

Eloisampia esityksiä & kätsympää kirjastonkäytön opetusta 2014

Hankkeen tavoitteena on saada kirjaston tekniset laitteet vastaamaan nykyajan vaatimuksia. Kirjasto haluaa panostaa uuteen tekniikkaan, jonka avulla voidaan uskottavasti esitellä kirjaston palveluita sekä tarjota myös vieraileville esiintyjille ajanmukaiset välineet. Samalla ollaan myös varmistamassa kansalaisten tietoyhteiskuntavalmiuksia. Hankkeen kärkenä ovat mediakasvatuksen ja kirjastonkäytön opetuksen tueksi tarvittavien laitteiden hankinta, ja tässä tarkoituksessa tablettitietokoneet olisivat lyömättömät. Kirjaston asiakaspäätteiden lukumäärä nykyisellään on riittämätön, etenkin ryhmäkäyntien yhteydessä. Tabletit itsessäänkin voisivat innostaa nuoria oppimaan ja käyttämään kirjaston palveluja nykytilasta poikkeavalla tavalla.

Innostamme lukemaan ja oppimaan uudenlaisin menetelmin 2014

Hankkeen tavoitteena on innostaa koululaisia lukemisen pariin erilaisin ja myös uudenlaisin menetelmin. Toisena tavoitteena on saada tiedonhaun ja kirjastonkäytön opetus joustavammaksi uusien laitteiden avulla. Molempia tavoitteita toteutetaan ottamalla käyttöön uusia laitteita ja kokeilemalla uusia lukemaan innostamistapoja, kuten draamavinkkausta ja mediatyöpajoja. Tavoitteena on siten myös työmenetelmien nykyaikaistaminen sekä kokemusten saaminen uusista menetelmistä.

okm
avi