Järjestä:

Löytyi 12 hanketta.

Livian ammattiopiston kirjaston kehittäminen 2013

Hankkeen tarkoituksena on edistää Livian ammattioppilaitoksen opiskelijoiden informaatiolukutaidon ja tiedonhakutaitojen kehittymistä. Diginatiivius ei valitettavasti tuo mukanaan taitavaa ja oppimista edistävää informaatiokäyttäytymistä tämän päivän monimuotoisessa informaatioympäristössä ja opiskelijat tarvitsevat opetusta tämän asian tiimoilta. Hanke koostuu informaatikon palkkaamisesta puoleksi vuodeksi, oppimisen verkkoportaalin luomisesta, henkilökunnan koulutuksesta informaatiolukutaidon teemoihin ja yhteysopettajien koulutuksesta tiedonhaun opettamiseen. Tällä pyritään myös hankkeen aikana luotujen hyvien käytänteiden ylläpitämiseen.

Kohti parastettua palvelua muuttuvissa organisaatioissa 2013

Haamuasiakastutkimuksen avulla kartoitetaan ja kehitetään Kyyti-kirjastojen asiakaspalvelun laatua, teknistä osaamista, tuotetietoutta ja imagoa. Palvelujen arviointia tarvitaan asiakaslähtöisyyteen ja tehokkuuden, tuloksellisuuden, tuottavuuden ja vaikuttavuuden osoittamiseen. Tutkimustuloksia tullaan hyödyntämään kehitettäessä uutta palvelukonseptia sekä palvelumuotoilua kohti avoimempaa ja asiakaskeskeistä palvelukulttuuria jokaisen kunnan organisaatiot huomioiden. Mystery shopping eli haamuasiakastutkimus on osa henkilöstön kehittämiseksi suunniteltua kokonaisuutta. Tulokset palvelevat kirjastoja rekrytoinnissa ja koulutussuunnittelussa. Arviointia tarvitaan myös palvelujen ajantasaisina pitämiseen ja tulevien palvelutarpeiden ennakointiin. Asiantuntijapalveluja tuottavassa organisaatiossa korostuvat ennen kaikkea osaaminen ja vuorovaikutus asiakkaan kanssa. Asiakaspalvelurajapintaa pystytään arvioimaan ja kehittämään havaintojen perusteella.

Kalajoki-Entresse -työkierto 2013

Kalajoen kirjaston työntekijöille hankkeella haetaan uusia ideoita ja innostusta maahanmuuttajatyöhön, tapahtumatuotantoon, asiakaspalveluun ja uuden tekniikan käyttöönottoon.

Kirjastopalvelujen tuottaminen seutukirjastossa – kyselyt Joensuun seutukirjaston henkilökunnalle ja asiakkaille 2013

Hankkeen aikana järjestetään kyselyt sekä Joensuun seutukirjaston asiakkaille että henkilökunnalle. Kyselyillä kartoitetaan, miten kirjastopalvelujen tuottaminen on onnistunut laajemmassa seudullisessa organisaatiossa. Millaisena asiakkaat ja toisaalta seutukirjaston henkilökunta näkevät kirjastopalvelujen tason alueella ja mihin suuntaan seudullisia kirjastopalveluja tulisi kehittää?

Ikä ei ole este 2013

Projektin tavoitteena on kartoittaa ikäihmisten palvelutarpeet Louna-kirjastojen alueella ja käynnistää uusia toimintoja.

Äldreomsorg på distans 2013

Med hjälp av videokonferensteknik erbjuda möjlighet till virtuell biblioteksservice för de äldre i Pargas och närliggande kommuner

Tunne kirjasto 2013

Hankkeen tarkoituksena on saada houkuteltua lisää käyttäjiä kirjaston palveluiden pariin ja lisätä nykyisten käyttäjien tietoisuutta siitä, mitä kaikkea kirjasto tarjoaa.

Uinuvasta sivukirjastosta aktiiviseksi kuntalaisten kohtaamispaikaksi 2013

Hankkeen käynnistäminen lähtee siitä, että sivukirjaston aineistokokoelma käydään järjestelmällisesti läpi. Sivukirjasto profiloidaan vastaamaan sitä käyttävien asiakasryhmien tarpeita.

Ikääntyvien kirjastopalvelut kuntoon 2013

65 vuotta täyttäneiden osuus Ruoveden väestöstä oli vuoden 2011 lopussa 29,8%, kun koko maan vastaava luku oli 18,1%. Kunnan väestö vanhenee vauhdilla ja aiheuttaa muutostarpeita moniin palveluihin. Kirjastolla on suuri haaste kehittää palvelujaan väestön ikärakenteen kehityksen mukaiseksi.

Kaiken ikää 2013

Nurmijärven kirjasto haluaa kehittää ikäihmisten palveluja. Haluamme tarjota jotain kaikille ikäihmisille. Tarkoitus on kehittää toimintaa ennen kaikkea kirjastoihin, mutta vierailla myös esimerkiksi palvelutaloissa, pitkäaikaisosastoilla ja muissa laitoksissa. Teemme yhteistyötä kulttuuripalvelujen ja museon kanssa sekä sosiaali- ja terveyspalvelujen kanssa.

Kirjaston palvelutuotteiden muotoilua käytännössä 2013

Hankkeen tavoitteena on vuosina 2013-14 jatkaa kirjaston palvelutuotteiden muotoilua, pilotoida 4-5 tuotetta ja saattaa kelvolliset niistä käytäntöön. Muotoilua toteutetaan avoimina, säännöllisinä henkilöstötilaisuuksina koordinoijan johdolla. Hankkeesta on tarkoitus raportoida esimerkiksi julkaisuartikkelin muodossa. Lisätavoitteena on antaa henkilöstölle mm. asiakaskohtaamiskoulutusta ja esimerkiksi syntyviin palvelutuotteisiin tarvittavaa osaamisen päivittämismahdollisuutta.

Hanke toteutetaan yhteistyössä Vaasan kaupunginkirjasto-maakuntakirjaston, Levón-instituutin ja muiden kuhunkin kehittämiskohteeseen liittyvän toimijan kanssa.

Mitä laitetaan? Lähikirjaston palveluiden kehittäminen muuttuvassa toimintaympäristössä 2013

Tämän hankkeen avulla pyritään kartoittamaan kuntalaisten toiveita ja tarpeita Varpaisjärven lähikirjaston osalta ja samalla tehdä jo olemassaolevia kirjastopalveluita tutuksi alueen asukkaille. Kyselyn tulokset auttavat kehittämään lähikirjastopalveluita muuttuvassa toimintaympäristössä.

okm
avi