Sortera efter

Hittade 7 projekt.

Ihmisiä rajapinnoilla : luentoja elämisen monista muodoista, ihmisyyden ymmärtämisestä ja historian opetuksista 2017

Suomen itsenäisyyden historian 100 vuoden aikana on ihmisten arkielämää muokanneet monenlaiset tavat, aatteet, käytännöt ja muuttoliikkeet. Monimutkaistuva yhteiskunta, tekniikan kehittyminen, viestintävälineet ja kulkemisen helppous ovat paitsi tuoneet ihmisiä lähemmäs toisiaan, myös erottaneet ja eriarvoistaneet ihmisiä.  Suomi muuttuu yhä monikulttuurisemmaksi.  On opittava hyväksymään erilaisia tapoja elää ja kokea. On tiedettävä enemmän, jotta voi ymmärtää ja ymmärrettävä enemmän, jotta voi suvaita. Ihmisia rajapinnoilla -luentosarjan on tarkoitus sekä avata oman maamme eri ihmisryhmien historiaa, myös esitellä vieraiden kulttuurien tapoja ja elämänmuotoja.

Riihimäen kirjastolla on monivuotinen kokemus ja markkinointiosaaminen vierailujen ja tapahtumien järjestämisestä. Pyrkimyksenä on paitsi lisätä kirjaston merkittävyyttä kulttuurivaikuttajana ja aineiston avaajana myös tavoittaa hyvin erilaisia yleisöjä ja intressiryhmiä.

 

Uusia laitteita kirjastoon 2015

Kirjastonkäytön opetuksessa on mahdollista hyödyntää nykytekniikkaa. Erilaisten yleisötilaisuuksien järjestäminen lisää kirjaston käyttöä.

Monikulttuurinen kirjasto ja markkinointi 2014

Kirjastoissa tuotetut monikulttuuriset palvelut ja niiden käyttäjät eivät läheskään aina kohtaa. Kirjastojen henkilökunnalla ei perinteisesti ole juuri ollut kaupallista tai viestintäalan koulutusta, eikä tehtyä työtä ole osattu tuotteistaa tai markkinoida. Erityisen haastavaa tämä on toimittaessa kirjaston uusien asiakasryhmien, kuten maahanmuuttajien kanssa.

Pääkaupunkiseudun kirjastojen monikulttuurinen kirjastotyöryhmä haluaa järjestää HelMet-kirjastojen henkilökunnalle seminaaripäivän, johon kutsutaan kouluttajiksi monikulttuurisen markkinoinnin ja viestinnän sekä kirjastotyön ammattilaisia. Seminaariesitelmien lisäksi työskennellään kouluttajien ohjaamissa työpajoissa, joissa etsitään ratkaisuja olemassa olevien palvelujen markkinointiin.

Hankkeen tavoitteena on luoda toimintamalli kirjastopalvelujen markkinointiin erityisryhmille ja siten vahvistaa Helmet-kirjastojen monikulttuurista viestintää ja markkinointiosaamista. Saatua mallia voidaan hyödyntää myös pääkaupunkiseudun ulkopuolella.

Cycling for libraries 2012 in the Baltic states 2012

Cycling 
for 
libraries
 ‐hanke on 
aktiivisten 
kirjastoammattilaisten
 yhteenliittymä, 
joka 
on organisoi kirjastohenkisiä maiden rajoja ylittäviä pyöräilytapahtumia. Tapahtumana Cycling for libraries on yhtäältä kirjastoalan epäkonferenssi ("konfabulaari", unconference), toisaalta näkyvä kirjastoalan markkinointitapahtuma ja kolmanneksi pyöräilytapahtuma. Tapahtuma 
on
 tarkoitettu 
kansainvälisesti 
kaikille 
kirjastoalan 
ihmisille, 
jotka
 ovat
 kiinnostuneet
 alansa
 tulevaisuudesta ja kehittämisestä.
 Innovatiivisena 
lähtöajatuksena 
on 
järjestää 
kirjastoammatillinen
 tapahtuma, 
johon 
on 
yhdistetty 
yhtäältä 
ympäristötietoisuus 
ja 
toisaalta
 fyysisen
 kunnon
 ylläpitäminen 

yhtenä 
ammatillisen
 jaksamisen 
kulmakivenä.
 Ammatillisena 
perusajatuksena 
on 
keskustella 
kirjastojen 
tilasta 
ja 
tehtävästä 
yhteiskunnassa,
 jossa
 informaation
 levittäminen
 ja
 tiedonjakaminen 
muuttavat 
väistämättä 
kirjastojen 
toiminnan 
perusajatusta.
Vuonna 2012 toista kertaa järjestettävä Cycling for libraries suuntaa Liettuaan, Latviaan ja Viroon. Tapahtuman ajankohta on elokuun alku ja se päättyy Helsingin IFLA-konfenressiin. Vuoden 2012 yhteistyöteemana on Baltian ja Pohjoismaiden kirjastojen yhteistyö; muut kansainväliset teemat löytyvät tulevan talven aikana valmistelevissa keskusteluissa. Cycling for libraries -tapahtuman tehtävänä on myös kuvaannollisesti noutaa Baltian kirjastot Helsinkiin IFLA 2012:een. Matka suunnitellaan 100 eri maista ja maaosista saapuvalle osallistujalle. Tapahtuman keskeisen sisällön muodostavat osallistujien kokemustensa perusteella tekemät esitykset, jotka saavat tulevana vuonna 2012 aiempaa enemmän ulkopuolista huomiota julkisten ja reaaliaikaisen videostreamausten kautta.

Vetovoimainen kirjasto: asiakkaiden aktivointi ja osallistaminen 2012

Hankkeella pyritään herättämään potentiaalisten ja passivoituneiden kirjaston asiakkaiden kiinnostusta kirjaston palvelutarjontaa kohtaan, saamaan heitä aktiivisiksi kirjaston käyttäjiksi ja osallistumaan palveluiden suunnitteluun. Hankkeen tarkoituksena on markkinoida tehokkaasti kirjaston palveluja, kyyti.fi -sivustoa ja päivittää kirjaston imagoa nykypäivää vastaavaksi. Tavoitteena on houkutella myös uusia asiakasryhmiä kirjastoon järjestämällä erilaisia ja yllättäviä tapahtumia. Hanke koostuu kolmesta osasta: asiakaslehti (kolme numeroa), tapahtumaviikko marraskuussa 2012 sekä markkinointikampanja erilaisine mainosmateriaaleineen.

Uusia asiakkaita uuteen kirjastoon 2012

Uusia asiakkaita uuteen kirjastoon on markkinointiprojekti, jonka tarkoituksena on lisätä kuntalaisten tietoisuutta kirjastosta ja sen toiminnasta, ja siten hankkia uusia asiakkaita. Lisäksi tarkoituksena on esitellä kirjaston tiloja - niiden monikäyttöisyyttä ja potentiaalisena paikkana järjestää pysyvää toimintaa.

Kirjasto näkyväksi 2012

Viedä kirjaston markkinointia aktiiviseen ja ammtimaiseen suuntaan käyttämällä mainostoimistoja markkinointityössä. Mainontaa lehdissä, radiossa, sosiaalisessa mediassa: esittelyvideo Kouvolan kirjastopalveluista eri kieliversioin. Runsaasti tapahtumamainontaa unohtamatta kirjallisuutta. Pilottina pääkirjasto.