Sort by

Löytyi 7 hanketta.

Tilat toimimaan! – uudenlaiset kirjaston ja nuorisotoimen yhteistyömallit 2015

Tavoitteena on nuorisopalveluiden ja kirjaston yhteistyönä löytää matalan kynnyksen toimintoja, jotka mahdollistavat sekä vapaan oleskelun että tuetun toiminnan tällä hetkellä erillisten toimijoiden yhteisen tuen ja panostuksen avulla.

Uuden kirjastotilan suunnittelu 2013

Kangasniemen kunnankirjaston uuden kirjastotilan suunnittelu. Tilasuunnittelu nykyajan ja tulevaisuuden tarpeet huomioiden, mm. tietoverkkoratkaisut ja laitehankinnat.

Medialukutaito, informaatiolukutaito, ympäristölukutaito, verkkolukutaito... 2013

Ensimmäisenä tavoitteena on selvittää kirjastoissa ja kouluissa käytettäviä lukutaidon käsitteitä ja pohtia löytyykö eri käsitteiden alta yhtäläisyyksiä.
Toisena tavoitteena on selvittää millaista osaamista opettajat kaipaavat kirjastolta lukutaitojen edistämiseksi ja millaista osaamista kirjastoista löytyy.

Tavoitteena on saada kirjastot ja koulut ymmärtämään toistensa käyttämät lukutaidon käsitteet. Samojen käsitteiden käyttö sekä toistensa osaamisen tunnistaminen auttavat yhteistyön suunnittelussa.

Hyvää 164-vuotissyntymäpäivää! 2013

Seinäjoen amk:sta valmistuva opiskelija kirjoittaa Pyhäjoen kirjaston historian.

Vihdin pääkirjasto Agricola 15 vuotta 2013

Vihdin kunnankirjasto on perustettu vuonna 1851. Nykyinen pääkirjastorakennus, Agricola, sijaitsee Nummelassa ja täyttää 15 vuotta vuonna 2013.

Vetoa verkkokirjastoon - kirjaston verkkopalveluiden markkinointikampanja 2013

Projektin tarkoituksena on tehostaa ja laajentaa Kuopion kaupunginkirjaston verkkopalveluiden markkinointia. Verkkokirjaston avulla voidaan synnyttää positiivisia mielikuvia kirjastosta yleensäkin sekä sen tarjonnasta ja näin houkutella uusia kirjastonkäyttäjiä. Monipuolistuvat palvelumme on saatettava mahdollisimman tehokkaasti kunta- ja kirjastoliitosten myötä kasvavan asiakaskuntamme tietoon.

Lukuintoa lapsille - kirjavinkkausta alakoulujen 1-6 luokkalaisille 2012

"Lukuintoa lapsille" -hankkeen tarkoituksena on houkutella lapset, erityisesti alakouluikäiset lukemisen pariin esittelemällä ja vinkkaamalla heille monipuolista luettavaa. Samalla on tarkoitus esitellä kirjaston palveluita ja kokoelmia alakoululaisille.