Sort by

Löytyi 16 hanketta.

Kirjoilta tilaa asiakkaille! 2016

Kirjaston yleisilmeen muokkaaminen, kokoelman karsiminen, yleisötilaisuuksien järjestäminen ja kuntalaisten kiinnostuksen herättäminen kirjastoa kohtaan.

Niin paljon kuuluu kirjastoon - monilukutaitovuosi 2017 2016

Tuoda kirjastoon uutta virtaa ja houkutella ei-käyttäjiä kirjaston asiakkaiksi ja viedä kirjasto pois tutulta toiminta-alueeltaan. 

E-AINEISTOT, TABLETIT JA SENIORIT 2015

Hankkeen tavoitteena on edistää e-aineistojen (sähköiset kirjat ja lehdet) käyttöä seniori-ikäisten ja jatkossa myös muiden kirjaston asiakkaiden keskuudessa. Hankkeen tavoitteena on on hankkia kirjastoon asiakaskäyttöön tabletteja ja lisätä kirjaston aineiston käyttöä tablettien kautta. Tabletti on nykyaikainen ja helppokäyttöinen väline sähköisten aineistojen käyttöön. Tabletit mahdollistavat myös sen, että projektityöntekijä ja jatkossa kuka tahansa voi lähteä tabletin kanssa kohtaamaan asiakkaita muuallakin kuin kirjaston tiloissa. Hankkeen yhteydessä panostetaan e-aineiston markkinoimiseen kirjaston tiloissa ja helpotamme aineiston löytymistä, esimerkiksi perustamalla e-aineistojen tutustumispisteen, jossa aineistoihin voi tutustua omaehtoisesti tai opastettuna.

Nya vindar! 2015

Vi vill med marknadsföringskampanjen väcka potentiella eller passiverade biblioteksbesökares intresse för bibliotekets serviceutbud.

Lakiasta tuulee 2015

Järjestetään Lakia-kirjastojen tapahtumaviikko uudistuvan Lakian kirjastopalveluiden markkinoimiseksi. Jokaisessa Lakia-kirjastossa järjestetään tapahtuma syksyllä 2015 , yhden viikon aikana.

Monikulttuurinen kirjasto ja markkinointi 2014

Kirjastoissa tuotetut monikulttuuriset palvelut ja niiden käyttäjät eivät läheskään aina kohtaa. Kirjastojen henkilökunnalla ei perinteisesti ole juuri ollut kaupallista tai viestintäalan koulutusta, eikä tehtyä työtä ole osattu tuotteistaa tai markkinoida. Erityisen haastavaa tämä on toimittaessa kirjaston uusien asiakasryhmien, kuten maahanmuuttajien kanssa.

Pääkaupunkiseudun kirjastojen monikulttuurinen kirjastotyöryhmä haluaa järjestää HelMet-kirjastojen henkilökunnalle seminaaripäivän, johon kutsutaan kouluttajiksi monikulttuurisen markkinoinnin ja viestinnän sekä kirjastotyön ammattilaisia. Seminaariesitelmien lisäksi työskennellään kouluttajien ohjaamissa työpajoissa, joissa etsitään ratkaisuja olemassa olevien palvelujen markkinointiin.

Hankkeen tavoitteena on luoda toimintamalli kirjastopalvelujen markkinointiin erityisryhmille ja siten vahvistaa Helmet-kirjastojen monikulttuurista viestintää ja markkinointiosaamista. Saatua mallia voidaan hyödyntää myös pääkaupunkiseudun ulkopuolella.

Tabletilla sujuvammin 2014

Kirjaston palveluita löytyy yhä enemmän verkosta. Jotta palveluita voisi opetella, opettaa ja käyttää sujuvasti, tarvitaan asianmukaiset laitteet.

Tiäräkkö jo tabletin? 2014

Kauhavan kaupunginkirjasto aikoo lisätä asiakkaiden käyttöön tarkoitettuja laitteita hankkimalla tabletteja, uusia digitointilaitteita ohjelmineen ja pelikoneen sekä siihen tarvittavia pelejä.
Tablettien hankinnan tavoitteena on opettaa aluksi henkilökunta käyttämään uutta teknologiaa ja sen jälkeen opettaa asiakkaat käyttämään niitä sekä lainata laitteita asiakkaille.
Digitointilaitteiden hankinnan tavoitteena on monipuolistaa kirjaston tarjoamia palveluita.
Pelikoneen hankinnalla yritetään houkutella varsinkin poikia kirjastoon.
Aineiston ja palvelujen markkinointiin hankitaan joka toimipisteeseen digitaaliset valokuvakehykset.

Kirjaston palvelut ja käyttö tutuksi videon avulla 2013

Tavoitteena on tehdä kirjaston esittelyvideoita, joilla tuodaan kirjaston palveluita, käyttöä sekä aineistoa tutuksi asiakkaille.

Kirjasto kiertueella 2013

Tavoitteena on markkinoida kirjastoa jalkautumalla kaupunkilaisten pariin esittelemään aineistoa ja palveluita. Kirjasto kokoaa erilaisia esittelypaketteja ja pystyttää pieniä kirjastopisteitä. Tavoitteena on myös järjestää kirjastossa esittelytilaisuuksia.

Lukki-kirjastojen palvelut näkyville 2013

Lukki-kirjastot nimeävät markkinointityöryhmän, joka tekee markkinointisuunnitelman.

Vetoa verkkokirjastoon - kirjaston verkkopalveluiden markkinointikampanja 2013

Projektin tarkoituksena on tehostaa ja laajentaa Kuopion kaupunginkirjaston verkkopalveluiden markkinointia. Verkkokirjaston avulla voidaan synnyttää positiivisia mielikuvia kirjastosta yleensäkin sekä sen tarjonnasta ja näin houkutella uusia kirjastonkäyttäjiä. Monipuolistuvat palvelumme on saatettava mahdollisimman tehokkaasti kunta- ja kirjastoliitosten myötä kasvavan asiakaskuntamme tietoon.

Uusia asiakkaita uuteen kirjastoon 2012

Uusia asiakkaita uuteen kirjastoon on markkinointiprojekti, jonka tarkoituksena on lisätä kuntalaisten tietoisuutta kirjastosta ja sen toiminnasta, ja siten hankkia uusia asiakkaita. Lisäksi tarkoituksena on esitellä kirjaston tiloja - niiden monikäyttöisyyttä ja potentiaalisena paikkana järjestää pysyvää toimintaa.

Kansalaisen helpdesk kirjastossa 2012

Kokoeillaan ja luodaan kansalaisen matalan kynnyksen palvelukonsepti yhteistyössä paikallisten hyvinvointipalvelujen tuottajien kanssa sekä edistetään asukkaan hyvinvointia koskevan tiedon esille tuomista, löytyvyyttä ja saatavuutta.