Järjestä:

Löytyi 23 hanketta.

Potkua Pokelantieltä: kirjasto oppimisympäristönä 2018

Hankkeen tavoitteena on vahvistaa erityisesti nuorten kirjastonkäyttöä. Tavoitteena on Alavieska nkunnankirjaston henkilökunnan osaamisen lisääminen monilukutaidon ja mediakasvatuksen edistämisessä sekä toimivien työtapojen löytäminen kirjaston ja koulun yhteistyöhön.
Lisäksi tavoitteena on tehdä jo hankitut e-aineistot ja digipalvelut nykyistä näkyvimmiksi ja lisätä niiden käyttöä. Teemallisesti hankeessa on mukana sekä monilukutaito että elinikäinen oppiminen.

Karkkilan kirjaston palvelut ja tilat näkyväksi 2018

Karkkilan kirjastoon hankitaan infotaulut, jotka korvaavat suurimmaksi osaksi paperitiedotuksen ilmoitustauluilla. Tavoitteena on saada käyttöön uusi, kustannustehokkaampi tapa tuoda kirjaston tuottamat palvelut ja tapahtumat näkyviin kirjastotilassa ja kaupungilla. Lisäksi sisällöntuottajina voi toimia myös kaupungin muut toimijat tai kirjaston asiakkaat. 

Kadonneen asiakkaan jäljillä - Paimion kaupunginkirjaston vaikuttavuutta parantamassa 2018

Kilpailu ihmisten vapaa-ajasta kovenee. Kirjastot menettävät asiakkaitaan ja lainausluvut ovat valtakunnallisesti laskussa. Kirjastoammattilaisten tehtäväsisällöt ovat myös muutoksessa. Kun hankintaa ja luettelointia keskitetään ja lainaus ja palautus automatisoidaan keskittyvät kirjastoammattilaiset enemmän sisältöjen avaamiseen. Perinteiset kirjanäyttelyt kirjastossa ja kirjavinkit nettisivuilla ovat hyviä ja helppoja tapoja välittää tietoa sisällöistä asiakkaille, jotka aktiivisesti etsivät tietoa kirjastosta ja netistä. Siis heille, jotka jo ovat kirjaston palvelujen käyttäjiä. Paimiossa on kuitenkin paljon kuntalaisia, jotka eivät käy kirjastossa eivätkä tiedä, mitä kaikkea olisi tarjolla. Heidän houkuttelemiseksi kirjastoon pitäisi keksiä keinoja. Kiinostavien tapahtumien järjestäminen kirjastossa voisi olla yksi keino.

Hankkeen päämääränä on oppia järjestämään kirjastossa tapahtumia, jotka ovat kuntalaisten mielestä kiinnostavia ja jotka näin voivat houkutella uusia asiakkaita. Järjestettävien tapahtumien ideoinnissa käytetään koko Paimion vapaa-aikapalveluiden ja vapaan sivistystyön työntekijöiden asiantuntemusta ja ajatuksia siitä, mikä on kiinnostava tapahtuma ja minkälaiset tapahtumat voisivat vetää yleisöä. Hankkeessa opitaan myöskin tapahtumien markkinointia, sillä kiinnostavakaan tapahtuma ei tuo asiakkaita, jos sitä ei osata markkinoida kiinnostavalla tavalla. Tapahtumien tuottamisen tapaa uudistetaan kirjastolähtöisesti siten, että kirjastossa järjestettäviä tapahtumia aletaan tuottaa ja markkinoida aiempaa enemmän yhteistyössä muiden Paimion kaupungin sivistys- ja vapaa-aikapalveluiden kanssa.

Hanke liittyy läheisimmin teemaan neljä (laatu, vaikuttavuus ja innovaatiot). Tapahtumatuotannolla pyritään laajentamaan kirjaston vaikuttavuuden piiriä kunnassa, innovoimaan uudenlaisia kirjastotapahtumia ottamalla mukaan uutta näkökulmaa sekä parantamaan tapahtumatuotannon ja markkinoinnin laatua ja tehokkuutta yhdistämällä voimia. Hankkeella pyritään myös avaamaan sisältöjä tapahtumien kautta ja sillä tavoin edistää lukemista (teema 1), sillä pyritään edistämään yhteistyötä eri yhteisöjen kanssa (teema 3) sekä tekemään kirjastosta yhä enemmän kuntalaisten yhteisöllistä kohtaamispaikkaa (teema 2). Lisäksi tuotettujen tapahtumien sisältö voi tukea teemojen sisältöjä muillakin tavoilla.

Kaikkien Stage : tapahtumien uusi aalto Turun ja Raision musiikkikirjastoissa 2017

Hankkeessa Turun ja Raision musiikkikirjastojen tapahtumatoiminta kehitetään toimivaksi ja tunnetuksi kokonaisuudeksi, joka houkuttelee yhteistyöhön ja jonka erityispiirteenä on yhteisöllisyyteen panostaminen.  

Nya vindar! 2015

Vi vill med marknadsföringskampanjen väcka potentiella eller passiverade biblioteksbesökares intresse för bibliotekets serviceutbud.

Miesten vuoro: miesnäkökulmaa kirjastoon 2015

Tavoitteena on saada miehiä osallistumaan nykyistä aktiivisemmin kirjaston toimintaan, löytämään ja käyttämään kirjaston palveluja monipuolisemmin sekä edistämään heidän lukemisharrastustaan.

Monikulttuurinen kirjasto ja markkinointi 2014

Kirjastoissa tuotetut monikulttuuriset palvelut ja niiden käyttäjät eivät läheskään aina kohtaa. Kirjastojen henkilökunnalla ei perinteisesti ole juuri ollut kaupallista tai viestintäalan koulutusta, eikä tehtyä työtä ole osattu tuotteistaa tai markkinoida. Erityisen haastavaa tämä on toimittaessa kirjaston uusien asiakasryhmien, kuten maahanmuuttajien kanssa.

Pääkaupunkiseudun kirjastojen monikulttuurinen kirjastotyöryhmä haluaa järjestää HelMet-kirjastojen henkilökunnalle seminaaripäivän, johon kutsutaan kouluttajiksi monikulttuurisen markkinoinnin ja viestinnän sekä kirjastotyön ammattilaisia. Seminaariesitelmien lisäksi työskennellään kouluttajien ohjaamissa työpajoissa, joissa etsitään ratkaisuja olemassa olevien palvelujen markkinointiin.

Hankkeen tavoitteena on luoda toimintamalli kirjastopalvelujen markkinointiin erityisryhmille ja siten vahvistaa Helmet-kirjastojen monikulttuurista viestintää ja markkinointiosaamista. Saatua mallia voidaan hyödyntää myös pääkaupunkiseudun ulkopuolella.

Kirjaston markkinointi uusille asiakkaille 2013

Kirjaston markkinointi uusille asiakkaille ja muuttajille edellyttää erityisiä toimenpiteitä ja uusia tapoja markkinoida kirjastoa. Hankkeessa kokeillaan ja toteutetaan markkinointikeinoja, joiden avulla pyritään laajentamaan kirjaston käyttäjäryhmää nykyisestä. Ratkaisuja on mahdollista hyödyntää muissa yleisissä kirjastoissa.

Kirjaston koordinaatit kuntalaisen kartalle 2013

Tällä hankkeella pyritään taistelemaan lainausmäärien laskua vastaan eri ikäryhmissä hankkimalla kirjastolle uusia asiakkaita markkinoinnin avulla. Kirjaston ei-aktiivisia, potentiaalisia asiakkaita houkutellaan aktiivisiksi kirjaston käyttäjiksi ja herätetään heidän mielenkiintonsa kirjaston palveluja, kokoelmia ja lukuharrastusta kohtaan.

Kirjasto kiertueella 2013

Tavoitteena on markkinoida kirjastoa jalkautumalla kaupunkilaisten pariin esittelemään aineistoa ja palveluita. Kirjasto kokoaa erilaisia esittelypaketteja ja pystyttää pieniä kirjastopisteitä. Tavoitteena on myös järjestää kirjastossa esittelytilaisuuksia.

Tunne kirjasto 2013

Hankkeen tarkoituksena on saada houkuteltua lisää käyttäjiä kirjaston palveluiden pariin ja lisätä nykyisten käyttäjien tietoisuutta siitä, mitä kaikkea kirjasto tarjoaa.

Biblioteket på kartan genom invånardelaktighet 2013

Marknadsföring av biblioteket genom kommunikation med invånarna så att delaktighetsaspekten tas i beaktande genom hela projektets gång.

Verkkokirjasto tulee, me olemme valmiina! 2013

Siilinjärven kunnankirjastossa otetaan käyttöön uusi verkkokirjastopalvelu vuoden 2013 aikana. Hankkeen tavoitteena on kehittää verkkokirjastoa asiakaslähtöisesti, taata verkkokirjaston sujuva käyttöönotto asiakkaiden keskuudessa ja päivittää kirjaston laitekantaa verkkokirjastoa silmälläpitäen.

Tienviittoja kirjastoon 2013

Kirjaston palvelut kehittyvät ja monipuolistuvat jatkuvasti. Kuitenkin on paljon kuntalaisia, jotka eivät ole löytäneet kirjaston palveluja eivätkä ole tietoisia kaikista mahdollisuuksista, mitä kirjasto tarjoaa.
Toisaalta on jo kirjastoon tiensä löytäneitä, jotka kuitenkin käyttävät melko suppeasti kirjaston palveluja ja valitsevat lainattavansa palautushyllystä tutustumatta laajemmin kirjaston tarjontaan.

Hankkeen tavoitteena on tiedottaa kirjaston tarjoamista palveluista niille, jotka eivät tunne eivätkä osaa hyödyntää niitä. Toisaalta tavoitteena on selkein opastein ja esittein ohjata asiakkaita löytämään itselleen tärkeä aineisto kirjaston kokoelmista ja itselle merkittävät palvelut.
Tienviittoina lukemisharrastukseen kirjasto järjestää kirjailijavierailuja ja tiedotustapahtumia.

Suositellaan säännölliseen käyttöön: hakeutuvaa kirjastotyötä, tiedotusta ja tapahtumia kaiken ikäisille 2013

Imatralla kirjastonkäyttäjien osuus kaikista asukkaista on pieni. Kirjasto on käynnistänyt uusia palvelumuotoja, tehnyt aktiivista käyttäjäkasvatusta ja järjestänyt runsaasti tapahtumia. Hankkeen avulla markkinoidaan kirjastoa myös niille, jotka eivät vielä ole asiakkaitamme, jatketaan tapahtumatuotantoa sekä vakinaistetaan käyttäjäkasvatusta ja hakeutuvan kirjastotyön toimintamuotoja.

Kotoilu 3.0 2012

Hankkeen tavoite on laajentaa kirjaston yhteistyöverkostoja erityisesti uusien kansalaistoimintojen suuntaan, järjestää tapahtumatoimintaa ja markkinoida kirjaston lisäksi myös muita kunnallisia kulttuuripalveluja.

Kiuruveden kaupunginkirjasto 150 v. -juhlavuosi 2012

Kiuruveden kaupunginkirjasto täyttää 150 v. heinäkuun 20. päivä 2012. Juhlavuoden merkeissä järjestetään tapahtumia niin aikuisille kuin nuorisolle ja lapsillekin: kirjallisuusluento, kirjailijavierailuja, teatteria, musiikkia, lausuntatilaisuuksia ja itse juhlapäivä ohjelmineen.

Vetovoimainen kirjasto: asiakkaiden aktivointi ja osallistaminen 2012

Hankkeella pyritään herättämään potentiaalisten ja passivoituneiden kirjaston asiakkaiden kiinnostusta kirjaston palvelutarjontaa kohtaan, saamaan heitä aktiivisiksi kirjaston käyttäjiksi ja osallistumaan palveluiden suunnitteluun. Hankkeen tarkoituksena on markkinoida tehokkaasti kirjaston palveluja, kyyti.fi -sivustoa ja päivittää kirjaston imagoa nykypäivää vastaavaksi. Tavoitteena on houkutella myös uusia asiakasryhmiä kirjastoon järjestämällä erilaisia ja yllättäviä tapahtumia. Hanke koostuu kolmesta osasta: asiakaslehti (kolme numeroa), tapahtumaviikko marraskuussa 2012 sekä markkinointikampanja erilaisine mainosmateriaaleineen.

Tiekkö-kirjastojen kokoelmien hallinta 2012

Hankkeen tarkoituksena on edistää kokoelmien kiertoa sosiaalisen median, kirjastotilan tuunauksen ja aineistonmarkkinoinnin keinoin sekä järjestää asiakaskoulutusta ja henkilöstön koulutusta uusien palvelujen käyttöönoton tehostamiseksi.

Sivut

okm
avi