Järjestä:

Löytyi 5 hanketta.

Monikulttuurinen kirjasto ja markkinointi 2014

Kirjastoissa tuotetut monikulttuuriset palvelut ja niiden käyttäjät eivät läheskään aina kohtaa. Kirjastojen henkilökunnalla ei perinteisesti ole juuri ollut kaupallista tai viestintäalan koulutusta, eikä tehtyä työtä ole osattu tuotteistaa tai markkinoida. Erityisen haastavaa tämä on toimittaessa kirjaston uusien asiakasryhmien, kuten maahanmuuttajien kanssa.

Pääkaupunkiseudun kirjastojen monikulttuurinen kirjastotyöryhmä haluaa järjestää HelMet-kirjastojen henkilökunnalle seminaaripäivän, johon kutsutaan kouluttajiksi monikulttuurisen markkinoinnin ja viestinnän sekä kirjastotyön ammattilaisia. Seminaariesitelmien lisäksi työskennellään kouluttajien ohjaamissa työpajoissa, joissa etsitään ratkaisuja olemassa olevien palvelujen markkinointiin.

Hankkeen tavoitteena on luoda toimintamalli kirjastopalvelujen markkinointiin erityisryhmille ja siten vahvistaa Helmet-kirjastojen monikulttuurista viestintää ja markkinointiosaamista. Saatua mallia voidaan hyödyntää myös pääkaupunkiseudun ulkopuolella.

Etiäppäin! - Kurikan kirjasto 150 vuotta 2013

Kurikan kirjaston 150-vuotisjuhlissa on teemana tulevaisuus. Hanke rakentaa kirjaston kokonaiskuvaa modernina palvelulaitoksena, joka tulevaisuudessakin on tärkeä osa kuntalaisten elämää.

Kirjasto ihmisten keskellä 2012

Hankkeen tarkoitus on tehdä yhteistyötä eri järjestöjen kanssa. Eri järjestöille (nuoret, eläkeläiset, työttömät, Martat ms.) tehtävän kyselyn avulla kartoitetaan tietämys kirjaston tarjoamista palveluista. Muodostetaan "Kirjaston ystävät"-ryhmä, jonka kanssa yhteistyö jatkuu.

Sykettä pääkirjastoon monitoimilavan avulla 2012

Muunneltavissa olevalla, helposti liikuteltavalla lavalla esitystekniikoineen tuodaan tapahtumat ja koulutukset keskeiselle paikalle kirjastosaliin. Mahdollisuus tavoittaa kirjastossa sattumaltakin tapahtumahetkellä olevat asiakkaat. Käytettävyys perinteisissä tapahtumissa kuin myös koulutuksissa sekä asiakkaille että henkilökunnalle.

Palveluneuvoja tuotemarkkinointiin 2012

Palkata kirjastolle vuodeksi markkinointialan koulutuksen saanut henkilö tekemään kirjastopalvelut tutuiksi kirjastoissa ja verkkosivuilla. Asiakkaille suunnattuja tehoiskuja kirjastoissa, kouluissa, yhdistyksissä, seuroissa, kaupungin muilla toimialoilla. Yhteistyökumppanien etsintää palvelutuotannon sisältöjen koostamista niin, että tuotteitamme aktiivisesti käytettäisiin.

okm
avi