Järjestä:

Löytyi 3 hanketta.

Mediamekastus 2.0 2017

Mediamekastus 2.0-hanke on jatkoa Mediamekastus-hankkeelle, jonka tarkoituksena on hankkia tarvittavaa laitteistoa niin Kurikan kirjastojen omaan käyttöön ja tapahtumiin, että myös tukemaan koulujen monilukutaito-opetusta.

Koodauksen iloa kuutiouniversumissa 2016

Koodaaminen sisältyy vuoden 2016 uuteen opetussuunnitelmaan. Kirjasto haluaa osaltaan lisätä ymmärrystä ohjelmointiin osana koulun ja kirjaston välistä yhteistyötä. Viidesluokkalaisten Minecraft-koodauspajoissa pelillisyys ja oppiminen kulkevat käsi kädessä. Opettajille järjestetään oma paja, joissa heidän on mahdollista tutustua MinecraftEduun oppimisympäristönä. Sen lisäksi kirjastossa pidetään kaikille avoin Minecraft-koodauspaja, johon aikuinen ja lapsi osallistuvat yhdessä.

Mediakasvatusta yläasteikäisille 2014

Kirjasto säilyttäisi paikkansa nuorten maailmassa ja pojat käyttäisivät kirjastoa enemmän. Lisäksi nuoret saisivat eväitä suunnistaa tiedon maailmassa, suhtautua tietoon kriittisesti sekä oppisivat käyttämään nykyaikana mm. opiskelussa tarvittavia laitteita.

okm
avi