Järjestä:

Löytyi 4 hanketta.

Tarinasta tilaksi: Lahden pääkirjaston aikuisten kirjallisuus- ja tietopalvelualueen uudistaminen tarinallistamisen kautta 2015

Hankkeen tavoitteena on tarinalähtöisen palvelumuotoilun avulla luoda Lahden pääkirjaston aikuisten kirjallisuus- ja tietopalveluista tila, joka on käyttäjille merkityksellinen, inhimillinen ja elämyksellinen. Kaiken lähtökohta on tarina ja tarinallisten kokemusten luominen asiakkaille henkilöstön toiveet huomioiden. Tulosten perusteella suunnitellaan ja uudistetaan aikuisten kirjallisuus- ja tietopalveluosasto.

Kohti parastettua palvelua muuttuvissa organisaatioissa 2013

Haamuasiakastutkimuksen avulla kartoitetaan ja kehitetään Kyyti-kirjastojen asiakaspalvelun laatua, teknistä osaamista, tuotetietoutta ja imagoa. Palvelujen arviointia tarvitaan asiakaslähtöisyyteen ja tehokkuuden, tuloksellisuuden, tuottavuuden ja vaikuttavuuden osoittamiseen. Tutkimustuloksia tullaan hyödyntämään kehitettäessä uutta palvelukonseptia sekä palvelumuotoilua kohti avoimempaa ja asiakaskeskeistä palvelukulttuuria jokaisen kunnan organisaatiot huomioiden. Mystery shopping eli haamuasiakastutkimus on osa henkilöstön kehittämiseksi suunniteltua kokonaisuutta. Tulokset palvelevat kirjastoja rekrytoinnissa ja koulutussuunnittelussa. Arviointia tarvitaan myös palvelujen ajantasaisina pitämiseen ja tulevien palvelutarpeiden ennakointiin. Asiantuntijapalveluja tuottavassa organisaatiossa korostuvat ennen kaikkea osaaminen ja vuorovaikutus asiakkaan kanssa. Asiakaspalvelurajapintaa pystytään arvioimaan ja kehittämään havaintojen perusteella.

Kirjastopalvelujen koettu saavutettavuus ja kirjasto kansalaisen mielenmaisemassa. Tutkimushanke 2013

Hankkeessa toteutetaan tutkimus kirjastopalvelujen saavutettavuudesta ja asiakkuusprosessiin vaikuttavista mielikuvista. Hankkeen tavoitteena on luoda tietoa asiakkaiden tarpeista ja kirjaston palvelujen kehittämisen strategisista painopisteistä asiakaslähtöisestä näkökulmasta. Tutkimus toteutetaan kaksivaiheisena, kvantitatiivisena ja kvalitatiivisena ja se hyödyttää kirjastoja koko Suomessa.

Ammattina asiakas : kirjaston asiakaspalvelun arviointihanke 2012

Henkilökunta on avainasemassa asiakastyytyväisyyttä arvioitaessa. Haluaisimme testata asiakaspalvelumme tasoa mystery shopping - eli haamuasiointi–menetelmällä. Samalla voisi arvioida myös opasteita, tilojen viihtyisyyttä, yleistä ilmapiiriä ja tietopalvelua.

okm
avi