Järjestä:

Löytyi 11 hanketta.

Mediakasvatusta ja virtuaalisia maailmoja 2017

Kirjasto kehittää mediakasvatustoimintaansa ja tarjoaa uudenlaisia kokemuksia sekä palveluita asiakkailleen.

Mediamekastus 2.0 2017

Mediamekastus 2.0-hanke on jatkoa Mediamekastus-hankkeelle, jonka tarkoituksena on hankkia tarvittavaa laitteistoa niin Kurikan kirjastojen omaan käyttöön ja tapahtumiin, että myös tukemaan koulujen monilukutaito-opetusta.

Pelikonsolin ja uusien pelien hankinta II 2017

Pitää yllä kirjaston kiinnostavuutta ja houkutella uusia käyttäjiä

Media-mekastus - Matkoja median maailmoihin 2015

Mediakasvatus ja kouluyhteistyön lisääminen Kurikan varhaiskasvatuspalveluissa ja peruskouluissa.

'Nettipehtoorit' kylien tukena 2015

Hankkeen tavoite on perustaa ja kouluttaa Alajärven ja Lapuan kaupunkien sekä Kuortaneen kunnan sivukylille, joilla ei kirjastoa ole , vapaaehtoispohjalta toimiva 'nettipehtoori'-verkosto. 

Mediakasvatusta yläasteikäisille 2014

Kirjasto säilyttäisi paikkansa nuorten maailmassa ja pojat käyttäisivät kirjastoa enemmän. Lisäksi nuoret saisivat eväitä suunnistaa tiedon maailmassa, suhtautua tietoon kriittisesti sekä oppisivat käyttämään nykyaikana mm. opiskelussa tarvittavia laitteita.

Kirjastosta mediastoksi, mediasta on moneksi 2014

Ylistaron kirjasto haluaa kehittää palvelujaan nuorten ideoiden ja toivomusten pohjalta.Lisäksi halutaan kiinnittää huomiota siihen, että kirjasto tulisi tutuksi ja sen tapahtumiin voisi osallistua muutkin kuin kirjaston vieressä asuvat hoitolapset ja koululaiset.Ylistaron kirjaston toiminnan painopisteeksi on valittu vuosina 2014 -2015 lapset ja nuoret. Kirjastosta mediastoksi, mediasta on moneksi -hankkeella on tarkoitus.
on tarkoitus vaikuttaa edellä mainittuun seuraavin toimenpitein: kirjasto järjestää lapsille ja nuorille tilaisuuksia ja tapahtumia, työpajoja, kursseja saadakseen heidät monipuolisen kirjaston kanssa tuttaviksi. Lapsia ja nuoria innostetaan lukemaan: toisaalta jalkaudutaan heidän ryhmiinsä toisaalta järjestetään tilaisuuksia kirjastossa esim. satuhuone-tapahtuma, jossa lapset voivat itsekin improvisoida nukketeatteria, kehitetään kaverivinkkausta koululaisten kesken. Nuoria innostetaan lukemaan esittelemällä tapahtumien yhteydessä nuorisoa kiinnostavia kirjallisuuteen läheisesti liittyviä aiheita mm. anime, cosplay, liveroolipeli tai muita harrastuksia. Peli-iltoja, kirjallisuus-, kulttuuri- , elokuva- ja musiikkitapahtumia järjestettäessä pyritään saamaan mukaan tekijöiksi alueen nuoria, lasten ja nuorten lukemisharrastusta kannustetaan ylläpitämään; myös lasten kanssa työskenteleviä aikuisia informoidaan lukemisen tärkeydestä. Tavoitteena on kehittää lasten ja nuorten medialukutaitoa ja omaa mediatuottamista sekä innostaa heitä toimimaan median parissa turvallisesti ja monipuolisesti. Tutustutaan elokuvaan ja kirjaan tavoitteena mediatekstien vertailu, vertaisvinkkaukseen innostaminen, elokuvien ikärajatietouden lisääminen ja elokuvakasvatus.
Kirjastossa järjestään pelitapahtumia ja peli-iltoja. Nuoret saadaan näin pidettyä kirjaston piirissä ja kirjastoihin kiinnostuksensa menettäneet nuoret saadaan takaisin asiakkaiksi. Tämä on samalla asiakassuhteiden vahvistamista ja verkostoitumista kirjaston tulevaisuuden kannalta tärkeimmän kohderyhmän kanssa. Hankkeen tavoitteena on saada yhteistyökumppaneiksi ylistarolaiset lasten ja nuorten kanssa toimivat ja työskentelevät yhdistykset, yhteisöt, koulut yms.

Kirjasto lastenkulttuurin näyttämönä 2013

Järjestetään kirjaston toimesta lapsille nukketeatteria, lastenteatteria sekä kirjailijavierailu ja kirjavinkkausta.
Mediakasvatuksen asiantuntijat opastavat sekä päiväkodissa, satutuokiolla, kouluilla ja vanhempain illoissa.
Peliasiantuntija opastaa ja suosittelee hyviä pelejä kirjastossa

Mediakasvatusta koululaisille 2013

Kirjastolta on pyydetty muutaman illan kurssia sosiaalisen median tehokäytöstä. Paikkakunnalla ei ole minkään muun tahon järjestämänä vastaavaa kurssia, joten kurssi sopii hyvin kirjaston toteutettavaksi. Kurssin aiheena on yleisimmät sosiaalisen median muodot ja niiden tehokas ja turvallinen käyttö.

Nällimukula löytää! 2012

Nällimukula* löytää!- hanke sisältää tiedonhallintataitojen kartuttamista ja koostamista kurikkalaisille lapsille ja nuorille verkko-opetusmateriaalin avulla.

Minun tarinani 2012

Hankkeen avulla pyritään lisäämään nuorten media-, ja tarinankerrontataitoja sekä teknisiä taitoja ja auttaa löytämään omia vahvuuksia. 

okm
avi