Järjestä:

Löytyi 7 hanketta.

Kirjaston mediakasvatusvuosi 2017

Hankkeessa tuodaan kirjaston ja koulun yhteistyöhön mukaan mediakasvatuksellinen ja elämyksellinen ulottuvuus koulujen uuden opetussuunnitelman tavoitteet huomioiden.

Liekeissä Suomen kirjallisuushistoriasta: oppisisällöt eläviksi ysiluokkalaisille 2016

Suomen kirjallisuushistoria on yläkoulun yhdeksännellä luokalla laaja aihekokonaisuus. Uuden OPS:n hengessä sen oppisisältöjen omaksuminen voidaan toteuttaa uudella tavalla. Tämän hankkeen tarkoituksena on Lohtajan kirjaston sekä Lohtajan yläkoulun äidinkielen opettajan ja 9. luokan oppilaiden kesken toteuttaa Suomen kirjallisuushistorian opiskelu tavalla, jossa kirjasto ja uusi tekniikka ovat tiiviisti tukemassa oppilaiden monilukutaidon kehittymistä.

Eloisampia esityksiä & kätsympää kirjastonkäytön opetusta 2014

Hankkeen tavoitteena on saada kirjaston tekniset laitteet vastaamaan nykyajan vaatimuksia. Kirjasto haluaa panostaa uuteen tekniikkaan, jonka avulla voidaan uskottavasti esitellä kirjaston palveluita sekä tarjota myös vieraileville esiintyjille ajanmukaiset välineet. Samalla ollaan myös varmistamassa kansalaisten tietoyhteiskuntavalmiuksia. Hankkeen kärkenä ovat mediakasvatuksen ja kirjastonkäytön opetuksen tueksi tarvittavien laitteiden hankinta, ja tässä tarkoituksessa tablettitietokoneet olisivat lyömättömät. Kirjaston asiakaspäätteiden lukumäärä nykyisellään on riittämätön, etenkin ryhmäkäyntien yhteydessä. Tabletit itsessäänkin voisivat innostaa nuoria oppimaan ja käyttämään kirjaston palveluja nykytilasta poikkeavalla tavalla.

Mediakasvatus Keski-Pohjanmaan kirjastoissa 2014

Hankkeen tavoitteena on kehittää kirjaston henkilökunnan mediakasvatuksen valmiuksia Keski-Pohjanmaan alueen kirjastoissa ja parantaa lapsiperheiden medialukutaitoja järjestämällä erilaisia medialukutaitoon liittyviä tapahtumia kirjastoissa, päiväkodeissa ja kouluissa. Hankkeessa lapsia ja nuoria ohjataan erilaisten medioiden käyttöön ja heitä innostetaan käyttämään kirjaston mediavälineitä: kirjoja, elokuvia, lehtiä, pelejä ja nettiä.

Vehkeille käyttöä 2013

Hankkeen tarkoituksena on lunastaa tilojen ja ATK-laitteiden täysi potentiaali sekä laajentaa kirjaston palvelumuotoja ja -tarjontaa.

Pelipäivästä valtava mediakasvatuksellinen kokonaisuus 2013

Pelipäivän tarkoituksena on kannustaa viettämään yhdessä aikaa pelaten ja pelaamisesta keskustellen niin, että pelaamiseen liittyvät ennakkoluulot vähenisivät. Tavoitteena on saada lapset, nuoret, aikuiset ja vanhukset pelaamaan yhdessä.

okm
avi