Järjestä:

Löytyi 4 hanketta.

Pelilukutaito tähtäimessä 2018

Kiuruveden kirjastossa oli vuoden 2017 aikana pelihuonehanke, jossa entinen atk-luokka muutettiin pelihuoneeksi. Pelihuoneessa on viisi asiakastietokonetta sekä kaksi pelikonsolia ja lautapelejä. Hankkeen aikana pelihuoneen kuukausittaisiksi kävijämääriksi muodostui 300-400 9-16-vuotiasta lasta ja nuorta.

Uuden hankkeen tavoitteena on jo hyvin tavoitetun asiakasryhmän pelilukutaidon ja – käsityksen parantaminen. Pelilukutaitoa kasvatetaan tapahtumien, esim. peliturnausten kautta. Tapahtumien lisäksi erilaisia peligenrejä nostetaan esille kuukausittain. Samalla jatketaan koko tilan kehittämistä jokaiselle paremmaksi paikaksi viettää iltapäivää. Lisäksi hankkeessa jaetaan blogin kautta tietoa lapsille ja vanhemmille digitaalisesta pelaamisesta.

Hanke liittyy avustusten teemaan 1. Monipuoliset lukutaidot.

Pelihuone Kiuruveden kaupunginkirjastoon 2017

Hankkeen tavoitteena on siirtää digitaalinen pelaaminen kirjastosalista vähällä käytöllä olevaan atk-luokkaan.

ETSI, LUE JA ESITÄ - TEHOA KIRJASTON JA KOULUN VÄLISEEN YHTEISTYÖHÖN 2015

Tavoitteena on ottaa huomioon uusi opetussuunnitelma ja kartoittaa sen tuomat mahdollisuudet kirjaston ja koulun väliseen yhteistyöhön. Tavoitteena on saada aikaan uusia käytänteitä kirjaston ja koulun välille tiedonhankinnan ja monilukutaidon opetukseen. Hankkeessa pyritään myös saavuttamaan kaikki alakoululaiset kirjavinkkauksella ja lukukampanjalla lukuinnon herättämiseksi.

TABLETIT KÄTEEN JA TIEDONHANKINTAAN 2015

Jotta tiedonhankinnan ja monilukutaidon opetusta koululuokille voitaisiin toteuttaa parhaalla mahdollisella tavalla, tavoitteena on hankkia kirjastolle 15 taulutietokonetta. Tiedonhankinnan opetus voidaan järjestää helposti paikasta riippumatta. Tabletteja voidaan hyödyntää lisäksi muiden ryhmien, kuten esimerkiksi senioreiden, opetuksessa.

okm
avi