Järjestä:

Löytyi 4 hanketta.

Asiakaspalvelun ja itsepalvelun perusta kuntoon 2014

Karkkilan kaupunginkirjastossa kokeiltiin vuonna 2012 itsepalveluaukioloa arkiaamuisin, ja asiakkailta saadun myönteisen palautteen myötä sitä on päätetty jatkaa toistaiseksi. Hankkeella kehitetään itsepalvelua ja parannetaan asiakaspalvelua mm. laitehankinnoilla. Itsepalvelua sujuvoittamalla ja selkeyttämällä varmistetaan, että kirjaston kokoelmat, tilat ja laitteet voidaan pitää käytössä lähes koko päivän niukemmillakin resursseilla. Samalla kirjaston henkilöstöresurssit voidaan kohdentaa ilta-aikojen vilkkaampaan ja vaativampaan asiakaspalveluun sekä muuhun kirjaston palvelutasoon olennaisesti vaikuttavaan työhön viemättä kuitenkaan asiakkailta kirjastonkäytön vapautta, jonka laajennettu aukiolo on jo heille tuonut.

Kohti parastettua palvelua muuttuvissa organisaatioissa 2013

Haamuasiakastutkimuksen avulla kartoitetaan ja kehitetään Kyyti-kirjastojen asiakaspalvelun laatua, teknistä osaamista, tuotetietoutta ja imagoa. Palvelujen arviointia tarvitaan asiakaslähtöisyyteen ja tehokkuuden, tuloksellisuuden, tuottavuuden ja vaikuttavuuden osoittamiseen. Tutkimustuloksia tullaan hyödyntämään kehitettäessä uutta palvelukonseptia sekä palvelumuotoilua kohti avoimempaa ja asiakaskeskeistä palvelukulttuuria jokaisen kunnan organisaatiot huomioiden. Mystery shopping eli haamuasiakastutkimus on osa henkilöstön kehittämiseksi suunniteltua kokonaisuutta. Tulokset palvelevat kirjastoja rekrytoinnissa ja koulutussuunnittelussa. Arviointia tarvitaan myös palvelujen ajantasaisina pitämiseen ja tulevien palvelutarpeiden ennakointiin. Asiantuntijapalveluja tuottavassa organisaatiossa korostuvat ennen kaikkea osaaminen ja vuorovaikutus asiakkaan kanssa. Asiakaspalvelurajapintaa pystytään arvioimaan ja kehittämään havaintojen perusteella.

Löydä kirjasto 2013

Hankkeen tavoitteena on edistää koko väestön lukuharrastusta ja tuoda kirjastoa ja sen aineistoa sekä palveluja kuntalaisten tietoisuuteen.

Ammattina asiakas : kirjaston asiakaspalvelun arviointihanke 2012

Henkilökunta on avainasemassa asiakastyytyväisyyttä arvioitaessa. Haluaisimme testata asiakaspalvelumme tasoa mystery shopping - eli haamuasiointi–menetelmällä. Samalla voisi arvioida myös opasteita, tilojen viihtyisyyttä, yleistä ilmapiiriä ja tietopalvelua.

okm
avi