Järjestä:

Löytyi 3 hanketta.

Kohti parastettua palvelua muuttuvissa organisaatioissa 2013

Haamuasiakastutkimuksen avulla kartoitetaan ja kehitetään Kyyti-kirjastojen asiakaspalvelun laatua, teknistä osaamista, tuotetietoutta ja imagoa. Palvelujen arviointia tarvitaan asiakaslähtöisyyteen ja tehokkuuden, tuloksellisuuden, tuottavuuden ja vaikuttavuuden osoittamiseen. Tutkimustuloksia tullaan hyödyntämään kehitettäessä uutta palvelukonseptia sekä palvelumuotoilua kohti avoimempaa ja asiakaskeskeistä palvelukulttuuria jokaisen kunnan organisaatiot huomioiden. Mystery shopping eli haamuasiakastutkimus on osa henkilöstön kehittämiseksi suunniteltua kokonaisuutta. Tulokset palvelevat kirjastoja rekrytoinnissa ja koulutussuunnittelussa. Arviointia tarvitaan myös palvelujen ajantasaisina pitämiseen ja tulevien palvelutarpeiden ennakointiin. Asiantuntijapalveluja tuottavassa organisaatiossa korostuvat ennen kaikkea osaaminen ja vuorovaikutus asiakkaan kanssa. Asiakaspalvelurajapintaa pystytään arvioimaan ja kehittämään havaintojen perusteella.

Asiakaspalveluprosessin päivitys 2015

Haminan kirjastopalveluiden asiakaspalveluprosessien nykyaikaistaminen perustamalla Ruissaloon omatoimikirjasto

Kirjasto avoinna iittiläisille 2016

Hankkeen ideana on avata kirjaston palvelut ja tila laajemmin kuntalaisille sekä uudistaa ja parantaa Iitin kunnankirjaston asiakaspalvelua toteuttamalla omatoimisen kirjaston käyttömahdollisuus. Tätä varten kirjastoon hankitaan lainaus- ja palautusautomaatti, kulunvalvontajärjestelmä ja valvontakamerat. Projektin yhteydessä kirjaston tilaa ja asiakkaiden tapaa toimia siinä mietitään uudelleen. Yksi osa tätä on uuden palvelutiskin suunnittelu ja hankinta. Omatoimikirjaston perustaminen mahdollistaa aukioloaikojen pidentämisen, kirjastotilan monipuolisemman käytön ja asiakaspalvelun laatuun panostamisen.

okm
avi